OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Siemens Energy i Finspång en konsult inom logistik/planering för stöttning och vidareutveckling av avdelningen.
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
T&I är avdelningen på Siemens Energy som hanterar instrument och verktyg för uthyrning till montage och service (inspektioner) av vår flotta av Gas-och ång turbiner.
Avdelningen ansvarar för att hantera och kvalitetssäkra dessa utrustningar och det gör vi genom ett intern samarbete. Nu söker vi en konsult till Planering/Logistik gruppen där vi behöver utveckla och effektivisera vår förmåga att analysera prognoser för långsiktig planering för behovet av instrument&verktyg, en direkt koppling till vårt investeringsbehov. Vi behöver även förbättra den kortsiktiga planeringen som ofta och nära utleveranstider omplaneras ur ett behovsperspektiv.
Vårt övergripande mål med denna resursförstärkning är att öka utnyttjandegraden av alla utrustning som levereras till site.
Uppdraget innehåller även att renodla processer och kanske framförallt etablera kommunikationsvägar med våra beställare och förstå komplexiteten i leveransen från packning iordningställande – transporttid – tid för användning på site – returtransport av utrustningen.
• Tjänsten tillsätts Augusti 2022
• Behov 12 månader med möjlighet till förlängning
• Introduktion sker på plats genom chef och medarbetare i gruppen
• Du jobbar företrädesvis på plats men möjlighet för hemarbete kan förekomma under kortare perioder
Din profil
För att passa för rollen ser vi att du har:
• Erfarenhet / kunskap i planeringssystem
• Erfarenhet av prognostisering
• Sales&operation planning
• Du har logistisk bakgrund/utbildning och gärna en teknisk kompetens i bagaget, erfarenhet av liknande uppdrag är givetvis meriterande.
Utöver detta ser vi att du har en förståelse för logiskt tänkande, är driven och kan arbeta självständigt. Vi ser även att du är resultatinriktad och har ett analytiskt tänkande i det du gör. Du har en förmåga att kommunicera och samarbeta både med medarbetare men även med kunder. Du brinner för produktionslogistik och har ett starkt engagemang och en stor ödmjukhet.
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag.
Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Gabriella Milsten, gabriella.milsten@skill.se.
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.