OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven sommarjobbare inom Supply Chain på Haugen-Gruppen i Norrköping. För rätt person erbjuds ett utmanande och omväxlande arbete med välkända varumärken inom dagligvaruhandeln i ett företag som präglas av entreprenörskap, flexibilitet, snabbhet och ansvarstagande.
Om företaget
Haugen-Gruppen är ett av Skandinaviens starkaste dagligvarubolag och marknadsför och säljer egna och internationellt välkända och starka varumärken. Den huvudsakliga verksamheten består i att marknadsföra och sälja internationella livsmedel på den svenska dagligvarumarknaden. Bearbetning sker med våra två rikstäckande säljkårer. Försäljning sker främst via ICA, Coop, Axfood och Bergendahl samt via de olika restauranggrossisterna.
Vår målsättning är att vara ledande i att introducera samt vidareutveckla spännande varumärken för både dagligvarumarknaden, restaurang och storhushåll. Vi strävar efter marknadsledarskap i samtliga kategorier vi är verksamma inom. Målet är att vara ledande importör av märkesvaror i Skandinavien både i dagligvaror samt storkök.
Haugen-Gruppen består i Sverige av en organisation om drygt 70 personer. Haugen-Gruppen har idag ca 900 artiklar och omsätter ca 650 mkr.
Dina arbetsuppgifter
Som Sommarjobbare hos oss kommer du att avlasta vår administrativa supply chain personal under sommarmånaderna. Rätt person kan även få jobba vid behov under övriga delar av året. Du kommer att jobba tillsammans med någon av våra Supply Planners och Supply Administrators.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Baserat på prognoser, skapa inköpsorder och beställa transport
• Koordinera och samarbeta med demand planners, produktion, leverantörer, lager, transport etc. för att säkerställa ett kostnadseffektivt flöde med rätt leveransservice i hela värdekedjan
• Vara kontaktperson för leverantörer och kundservice / kommersiellt angående leveransfrågor, nästa produktion, tillgänglighet etc.
• Vid behov jobba med kundorder som vårt lager sedan plockar för leverans ut
• Diverse supply-administration
Din profil
Vi söker dig som har läst minst ett år men gärna två och som planerar att ta en master eller kandidat med inriktning mot Supply Chain Management. Uppdraget kräver bra analytiska färdigheter samt IT-vana. Du kommer att ha många kontakter både externt och internt, vilket ställer krav på god kommunikationsförmåga och sociala färdigheter. Vi önskar att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska.
Som person är du analytisk och har ett gott öga för detaljer. Du är ansvarstagande och kundorienterad. Du har god struktur på ditt arbete.
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist, johanna.lindquist@skill.se, 011-19 94 69.
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.