Logistiker till Wincor Nixdorf

Arbetsbeskrivning

Är du en kommunikativ och sifferintresserad logistiker? Wincor Nixdorf är den ledande IT leverantören i Europa och Sverige inom maskinvara och mjukvara med tillhörande tjänster för Retail -och Bankmarknaderna.Deras tjänster omfattar allt från IT- konsulting, planering och projektledning till installation, drift och underhåll samt outsourcing inom deras verksamhetsområden. Wincor Nixdorf AB är ett dotterbolag till Wincor Nixdorf AG som är noterat på Frankfurtbörsen.Företaget har ca 10 000 anställda och representerat i mer än 90 länder.I Sverige omsätter de över 270 miljoner och är ca 60 anställda.Företaget har visat en stadig tillväxt över åren och har en tydligt uttalad målsättning att vara marknadsledande inom våra marknader.De expanderar och är därmed i behov av nya medarbetare.Tjänsten är belägen i Solna.För mer information se www.wincor-nixdorf.com Arbetsbeskrivning: Arbetet som logistiker är ett förvaltningsuppdrag som innebär att du följer upp alla serviceärenden på kassetter till uttagsautomater.Du kontrollerar att utbytesenheter skickas ut i tid samt att transporter och leveranser sker i tid och enligt beställning.Du har tät kontakt med tjänsteleverantörer och följer upp ärenden och utredningar.Tjänsten innebär även att du vid månadsmöten och liknande sammanställer all information och är föredragande av månadens uppföljning i form av statistik.Arbetet sker i ett webbaserat verktyg samt Microsoft Office program.Du kommer att få nödvändig utbildning på aktuella produkter av Wincor Nixdorf. Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid, tillsvidare, kontorstider.Start efter din tillgänglighet, men gärna så snart som möjligt.Du kommer inledningsvis att arbeta som konsult för Brainpeople för att sedan bli rekryterad till Wincor Nixdorf. Utvecklingsmöjligheter: Då detta är en relativt ny roll är många rutiner fortfarande under utveckling.Du får chans att vara med och påverka och bidra till utveckling inom verksamheten.För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas inom företaget och arbeta med nya produkter. Kompetenskrav: Vi söker dig som har god förståelse för teknik och tekniska termer.Du har administrativ och logistisk erfarenhet, och gärna specifikt servicelogistisk erfarenhet.Arbetet kräver att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet med framförallt Excel och PowerPoint.Har du erfarenhet som projektledare eller projektdeltagare i implementationsprojekt av systemstöd är det meriterande. Personliga egenskaper: Arbetet kräver att du har en administrativ ådra och arbetar noggrant, strukturerat och ansvarstagande samtidigt som du är kommunikativ och har förmåga att tala med både kunder, leverantörer och intern personal.Du behöver vara duktig på att formulera dig både i tal och i skrift, såväl på svenska som på engelska, och vara konkret och tydlig i din kommunikation.Eftersom denna roll är relativt ny ser vi att du är initiativtagande och kan bidra till utveckling och effektivisering av arbetet. Intresserad? Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 16 januari 2009
  • Ansök senast: 15 februari 2009

Besöksadress

Industrigatan 4A
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


1 november 2024

SCM Coordinator To Samsung

SCM Coordinator To Samsung

31 oktober 2024