Logistikeradministratör

Arbetsbeskrivning

Information om uppdraget: Academic Work söker för kunds räkning en logistiker/samordnare som kan börja jobba omgående Företagsbeskrivning: Företaget är marknadsledande leverantör av värmekameror. De har ett brett sortiment av värmekameror alltifrån enkla kameror för nybörjaren inom termografi till avancerade IR-system för den erfarne användaren. Dessutom erbjuder de användarvänlig programvara som gör det enkelt att snabbt ta fram tydliga rapporter eller göra analyser. De kan också erbjuda sina kunder teknisk support, lokal service och termografiutbildning. Dem har lanserat en ny värmekamera som ställer nya krav internt och information av leveranser från underleverantör vilket leder till att de behöver förstärkning: Arbetsuppgifter: Som logistikadministratör kommer du framförallt att agera som en central koordinator och samordna olika delprocesser inom produktionssidan. Du kommer bl a att verifierar att rätt produkt är beställda, att de skickas till korrekt mottagare samt ansvara för att tidsscheman hålls. Rollen innefattar vidare kontakt med många involverade personer som leverantörer och kunder och du kommer att se till att rätt åtgärd vidtas. Kontakta leverantörer och fråga om kommande leveranser, begära leveransplan. Kontakta ansvariga konstruktörer och försöka få allt material på banan, ändringar som behöver verifieras mm. Kontrollera att inköpsförslag blir lagda, -Ha kontakt med ansvarig inköpare -Ansvarig för sena leveranser. -Närvara på möte i produktionen 8.45 varje morgon -Svara på frågor från leverantörer om exempelvis returemballage, leveranser, testutrustningar, labels mm. -Närvara på möten och vara delaktig i telefonkonferanser. -Ha kontakt med produktionssidan för att stämma av och fånga upp ev problem, fel, brister. Krav på person: För att vara aktuell för den här tjänsten ser vi gärna att du har någon form av ingenjörsexamen och då med inriktning mot logistik. Exempel på relevant utbildning är Industriell Ekonomi, men även andra utbildningar kan vara av intresse. Du har ett synsätt som präglas av helhetssyn och kundfokus. Som person är du analytisk, självgående och initiativrik, och har ett brinnande intresse för logistik och administration. Utbildningskrav: För att vara aktuell för den här tjänsten ser vi gärna att du har någon form av ingenjörsexamen och då med inriktning mot logistik. Exempel på relevant utbildning är Industriell Ekonomi, men även andra utbildningar kan vara av intresse. Arbetserfarenhet: En fördel om du har tidigare erfarenhet av logistik Personliga egenskaper Du har ett synsätt som präglas av helhetssyn och kundfokus. Som person är du analytisk, självgående och initiativrik, och har ett brinnande intresse för logistik och administration.Har du erfarenheter från liknande arbetsuppgifter och/eller arbetat som en central person i ett projekt ser vi detta som mycket meriterande. Viktigt också om du är van vid och tycker om att hålla föredrag eller stå i centrum då du kommer att få hålla i morgonmöten varje dag och tala inför en stor grupp dagligen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010