OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ingsföretag.Vi arbetar som en komplett HR partner till våra globala och lokala kunder inom områdena; Staffing Services, Recruitment, Outsourcing och Human Capital Solutions.Adecco har en lång erfarenhet av att erbjuda våra kunder optimala bemanningslösningar vilket innebär att vi kan erbjuda våra anställda intressanta uppdrag på attraktiva företag.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag!Adecco söker erfaren logistiker och chefs- och kontorsassitent för spännande uppdrag hos kund för uthyrning.Det finns god chans för rätt person att få anställning hos kunden vid senare tid.Detta kundföretag är ganska litet men hör till en stor internationell koncern inom elektronik branschen.Detta innebär att man jobbar nära varandra och arbetsuppgifterna kan variera mycket.Förutom arbetsuppgifterna inom orderhantering ska du även assistera VD-n och fungera som "allt-i-allo" på kontoret. Arbetsuppgifter I egenskap av logistiker kommer du i stort sett att hantera all administrationen från orderläggning till leverans och uppföljning. Jobbet innebär dagligt samarbete med säljare, kunder och personal vid centrallagret i Tyskland.Exempel på arbetsuppgifter som förekommer dagligen: . Ordermottagning . Registrering och uppdatering av kund- och tillverkningsorder Ordererkännande till kund . Planering/optimering av frakter . Uttagande av plocklistor, följesedlar och frakthandlingar . Leveransbevakning . Fakturering . Leveransavvikelserapportering I egenskap av chefssekreterare stödjer du VD-n i sitt arbete så som att skriva protokoll, boka möten, hantera olika dokument och tidrapporter samt se till att kontoret fungerar. Vem söker vi?För att kunna utföra de här uppgifterna måste du ha några års dokumenterad erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter.Du ska vara strukturerad och ordningsam, ha hög integritet, vara duktig logistiker samt vara en god organisatör och administratör.Det är en fördel om du är en duktig dataanvändare och har intresse för datorer och nätverk och inte har något emot att hjälpa till när nätverket och datorer krånglar.Flytande engelska är ett krav men kunskaper i tyska språket är också meriterande då det centrala lagret ligger i Tyskland. Vi ser dig som en mogen, ärlig, rak och ansvarsfull person som har god samarbetsförmåga, både med kollegor och på en internationell marknad.Du har ett professionellt arbetssätt och har hög integritet. Vad erbjuder vi?Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.Tjänsten ska tillsättas snarast och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider .Som konsult är du anställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens. Intresserad?Du är välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker tjänsten via annonsen där.