Logistiker/Customer Support

Arbetsbeskrivning

Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien.På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager.Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag.Varje dag går runt 325.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher.Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen.Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega.Vår[kund är ett växande företag med lång erfarenhet inom antennbranschen som säljer standardsortiment från lager, kundanpassade antenner med JIT leveranser direkt till bilindustrins produktionslinor eller speciallösningar till övriga industrin.Du kommer till en början att arbeta som inhyrd konsult anställd av Randstad för att sedan gå över fast till vår kund.[ Arbetsuppgifter Du kommer[att arbeta i ett team med ytterligare en person.Ni kommer tillsammans ansvara för att logistikflödet till[företagets kunder håller högsta servicenivå.[Företagets kunder är världsledande OEM kunder inom sina branscher, vilket kräver stort engagemang samtidigt som det är en väldigt rolig utmaning.I det dagliga arbetet som sker i[kundens MPS system Concorde med löpande arbetsuppgifter som prognostisering, bearbetning av leveransplaner, bevakning, fakturering eller via telefon ger visst tekniskt support, löser leveransproblem, koordinerar leveranser med[deras externa lager.Nya projekt implementeras löpande och din roll blir att säkerställa och koordinera logistikflöden med kunderna.Uppföljningsarbete sker till stor del i Excel![[[ Utbildning/Erfarenhet Du får arbeta med ett brett ansvarsområde inom Customer support.Förutom utbildning inom området bör[Du ha erfarenhet från liknande arbete inom bilindustrin eller andra OEM kunder.Du ska kunna och ha förståelse för logistikflöden, kunna boka transporter, göra expeditionsupphandlingar.Du pratar liksom uttrycker dig skriftligt på engelska på det professionella sätt som situationen kräver.Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav.[ Personliga egenskaper Vår kunds Customer Support är ansiktet utåt och du måste brinna för att jobba med kunder och lösa logistikproblem tillsammans med våra Inköpare eller Key Account's.Du ser möjligheter och inte problem och gillar att söka bästa lösning i varje uppdrag som hamnar på ditt bord.[[ Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Maria Osihn
+46 86939431
Kristin Bernström
+46 729889024
Carin Wall
072 988 90 07
Jonna Blom
+46 72 988 90 42
Johanna Stigedahl
+46 72 988 90 49, +46 72 988 90 49
Peter Engström
+46 (0)12-2269035, +46 (0)72 988 90 35
Peter Engström
08-693 94 17
Johan Dahlén

Joakim Pergefors Eriksson
+46 729889051, +46 729889051

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 17 januari 2008
  • Ansök senast: 16 februari 2008

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Calibration Engineer

Calibration Engineer

2 januari 2025

2 januari 2025

Bemanningscontroller till omsorgs- och socialförvaltningen

2 januari 2025