Logistiker/Samordnare

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för kunds räkning en logistiker/samordnare. Vår kund är ett underkonsultföretag som arbetar mot främst med kvalificerade IT-tjänster inom projektsäkerhet, drift och storagesystem. Idag har företaget kontor i såväl Linköping som Karlskrona men kommer snart att öppna upp i flertalet svenska städer. Arbetsuppgifter: Som logistiker/samordnare kommer du att arbeta mot ett företag i Stockholm vilket också kommer att innebära en del resor dit. Företaget som du kommer att arbeta för säljer lagringsutrustning. Inom kort kommer företaget att installera dessa på flertalet platser runt om i världen vilket innebär att de behöver hjälp av en person som samordnar detta. Du kommer att vara med från starten i detta projekt vilket gör att det finns möjlighet att på ett bra sätt fundera igenom och komma med ideer om hur arbetet kan utföras på bästa sätt. Du kommer vara ansvarig för orderprocessen av ca 150 - 200 systeminstallationer . Det innebär att du måste ha kontroll på alla ordrar under hela orderprocessen oavsett om de är direkta eller indirekta ordrar. Du kommer att ha kontakt med såväl leverantörer som kunder och använda datorn och telefon som främsta arbetsredskap. Dyker det upp problem kring levernaser så är det ditt ansvar att lösa problem och koordinera det hela. Du kommer exempelvis att: .Stämma av med kunder att de fått de leveranser som bestämts .Samordna installationsarbetet med hjälp av installationsfirmor på de olika platserna .Behöva komma med ideer kring problemlösning. Vi söker dig som är/har .Tidigare erfarenhet av internationell handel, dvs har tidigare arbetat med globala projekt i internationella företag .Har erfarenhet från kundkontakter direkt eller via telefon .Goda svenska- och engelskkunskaper i tal och skrift Det är meriterande om du är/har ett tekniskt intresse. Som person är du driven och klarar av att handskas med många arbetsuppgifter samtidigt då många förändringar och nya händelser kommer att ske. Det är viktigt att du är noggrann och kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter på ett bra sätt. Du är extrovert som person och tycker om att ha kontakt med människor. Din koordinationsförmåga är mycket god. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. Som konsult på Academic Work är du snabbare, smartare och hungrigare. Eftersom vi tillsätter löpande vill vi därför tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Sandra Bohlin
0736-44 85 55 013-470 9606
Rekryteringskonsult Cathrin Eklund Lövstedt
013-244109 0736-448506
Rebecca Berg

Karolina Knutsson

Consultant Manager Anna Fransson
013-474 5178
Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Consultant Manager Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Cathrin E.Lövstedt

Martin Danielsson

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 23
None

Postadress

Drottninggatan 23
LINKÖPING, 58225

Liknande jobb


Office Assistant

11 november 2024