Logistikingenjör - Leveransplanerare till Husqvarna Group

Logistikingenjör - Leveransplanerare till Husqvarna Group

Arbetsbeskrivning

Vill du få in en fot på en koncern som täcker stora delar av globen och där potentialen för utveckling är stor och du kan stanna och utvecklas arbetslivet ut. Husqvarna Group är ett sådant bolag! Välkommen att söka tjänsten som Supply Planner!

Dina arbetsuppgifter
Som supply planner är du ansvarig för att optimera lagerförhållandet i hela leveranskedjanätet i linje med målkundtjänstnivåer, nivåer av prognosnoggrannhet och säkerhetslagernivåer för den tilldelade portföljen av SKU: er som du kommer att vara ansvarig för. Som supply planner fungerar du som ett ledande gränssnitt till tillverkningssiter för att lösa leveransproblem relaterade till produktionstekniken som du är ansvarig för.

Rollen berör framför allt tre områden:

Lagerhantering
•Ansvarig för planering (färdiga varor), tillbehör och reservdelar
•Utvärdera och uppdatera parametrar för ombeställningspunkter samt orderkvantiteter
•Var i nära kontakt med fabriker och informera organisationen om leveransplaner / avvikelser
Leveransplanering
•Hantera och förbättra leveransplaner och order till fabriker
•Ge prognoser och nettoförfrågan till fabriker
•Diskutera och kom överens om flexibilitet med fabriker

Sälj- och verksamhetsplanering
•Koordinera produktfas in/ut i förhållande till fabriks- och leveranskedjans uppgifter
•Koordinera leveransplaneringsmöte med fabriker
•I händelse av flaskhalsar, se till rättvis utbud / prioritering baserat på överenskommen fördelning
•Direktkontakt till S&OP -chefer och säljföretag kopplade till centrala/regionala lager

Om företaget
Husqvarna Group är ett internationellt bolag med anrik historia inom produktutveckling sedan 1689. Idag är vi världsledande inom utomhusprodukter för grönytor inom både privat & offentlig sektor. Vi är pionjärer inom smarta trädgårdslösningar och visst har du hört talas om vår Automower?

Husqvarna har en oerhört stark innovationsfilosofi och vi efterlever vår företagskultur genom att fokusera på individer, hållbarhet & mångfald.

Din profil
I den här rollen som du själv kommer att vara med att utforma och sätta din prägel på är det viktigt att du vågar ta ansvar, är driven och är beredd på att ta egna initiativ. Andra personliga egenskaper som är av stort värde är att du är flexibel, jobbar strukturerat och är lösningsorienterad. Du kommer att driva frågor i flera kontaktytor samtidigt vilket kräver en förmåga att kunna läsa av det större perspektivet.

Skallkrav
•Relevant högskoleutbildning inom logistik eller liknande
•1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
•Mycket bra kommunikativ förmåga i tal och skrift
•Svenska och engelska i tal och skrift
•Analytisk - Avancerad matematisk och statistisk färdighet

Meriterande
•Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
•Erfarenhet av att arbeta i Excel

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Ort: Jönköping
Befattning: Heltid

Urval kommer att ske löpande, så varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2021
  • Ansök senast: 13 november 2021

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


19 november 2024

Supply Chain Planner till Amiga

Supply Chain Planner till Amiga

19 november 2024

15 november 2024