OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som logistikingenjör här får du möjligheten att arbeta på ett stort globalt bolag inom fordonsbranschen. Din roll kommer ha ansvar över allt från kontakt med leverantörer, till stora beslut inom leveranskedjan. Har du erfarenhet sedan tidigare av logistik, då är du välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Missa inte denna unika möjlighet att arbeta som logistikingenjör inom Supplier Logistics Assurance (SLA)-teamet EMEA. SLA-teamen är en del av Supply Chain på kundföretaget och ansvarar för leverantörslogistikens beredskap. SLA spelar en stor roll i logistikimplementeringen av nya program. SLA omfattar både nya leverantörer och flöden i projekt, samt leverantörsflyttningar.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en konsult för att förstärka kundens ansträngningar att lansera deras kommande projekt på ett kvalitetssäkrat sätt.
Som Logistikingenjör i SLA-teamet kommer du att arbeta nära kundens leverantörer och flera olika funktioner inom Supply Chain Management, Procurement, Supplier Performance Management och Manufacturing.
Du kommer att övervaka och säkra leverantörs onboarding aktiviteter, vilket inkluderar kommunikationsflöde (EDI) och transportvägar mellan leverantörer och produktionsenheterna. Du kommer också att säkerställa att leverantörerna är medvetna om kundens globala logistikkrav och beredskap och validering för leverans till alla kundens fabriker globalt.
Vidare kommer du att representera och driva kundens intressen i frågor om försörjningskedjan och fatta lämpliga beslut för att säkerställa leveranskedjans flöde från leverantörer.
VI SÖKER DIG SOM
För att bli framgångsrik behöver du ha erfarenheter från logistik. Du behöver ha förståelse för affärsbehov, supply chain processer, EDI, materialhantering, paketering och du har en relevant akademisk examen, gärna inom logistikområdet.
Internationell erfarenhet inom logistikområdet och erfarenhet mellan leverantör och produktionsanläggningar är meriterande.
Rätt kandidat är en problemlösare med en kan-göra-mentalitet och har god analytisk förmåga. Vi förväntar oss att du har goda kunskaper i EDI-kommunikation, Excel, Power BI och SharePoint.
Kommunikation och mellanmänskliga färdigheter: I linje med kundens kärnkompetens: driver resultat, bygger förtroende, samarbetar och självutveckling är nyckeln i denna roll. Du är flytande i engelska (skriftligt och muntligt) och svenska är en stor fördel. Du har körkort B.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231