Logistikkonsult till Swisslog AB

Arbetsbeskrivning

Swisslog designar, utvecklar och levererar marknadens bästa automationslösningar till lager- och distributionscentraler samt sjukhus. Vi erbjuder integrerade system och tjänster från en enda källa – från rådgivning och design till implementering och livslång kundservice. Bakom företagets succé finns ca 2 500 anställda runt om i världen som hjälper kunder i mer än 50 länder. Huvudkontoret finns i Buchs/Aarau, Schweiz. Swisslog finns på den nordiska marknaden som en stark lokal aktör med ca 350 anställda i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

0 0 1 99 528 Ps Partner 4 1 626 14.0 Normal 0 21 false false false SV JA X-NONE
Gå in på www.swisslog.com.

Arbetsuppgifter

Vi söker en logistikkonsult till Consulting & Design för Swisslog Nordic. Avdelningen tillhör enheten ”New Business Sales” där även säljare och system designers ingår. Arbetet innebär att arbeta i säljprocessen med förstudier inom materialhantering och automation. Arbetsuppgifterna innefattar projektledning för förstudier, dataanalys, processkartläggning, kravspecifikation, utveckling och utvärdering av lösningar och kostnadskalkyler. Du kommer ha kontakt med både interna och externa kunder samt underleverantörer. Främsta fokus i denna roll är den nordiska marknaden, men genom vår globala organisation sker mycket erfarenhetsutbyte med andra delar av världen.

Huvudarbetsuppgifter

• Aktivt medverka i införsäljning av Swisslogs lösningar tillsammans med säljteamet.
• Kartlägga, analysera och specificera kundens krav.
• Arbeta fram en effektiv lösning motsvarande kundens krav tillsammans med teamet.
• Pedagogiskt förklara lösningen för kunden bland annat med business case som stöd.


Kompetens

• Civilingenjörsexamen inom industriell ekonomi/logistik/supply chain eller motsvarande.
• Erfarenhet av konsultativt arbete inom materialhantering/logistik/supply chain.
• God pedagogisk förmåga med erfarenhet av att presentera ditt resultat på ett professionellt sätt gentemot kund.
• Erfarenhet av projektledning samt goda kunskaper inom MS office.
• Förmåga att leda ett team av interna, externa, lokala och internationella resurser genom projekt och workshops.
• Ett strukturerat arbetssätt med ett holistiskt perspektiv tillsammans med en god social förmåga.
• God engelska och svenska/norska i tal och skrift.
• Affärsmässighet.


Meriterande

• Erfarenhet av designarbete i förstudier och/eller WMS.
• Erfarenhet av liknande produkter och bransch.


Vi erbjuder

• Stor möjlighet till kompetensutveckling och intressanta karriärvägar, även internationellt
• Ett jobb med stor variation, intressanta arbetsuppgifter och tydliga personliga mål kopplade till företagsstrategierna
• Frihet under eget ansvar
• Gott arbetsklimat och uppskattade ledare
• Högt kundfokus och affärsfokus
• Ett företag som vi är stolta över med en företagskultur baserat på kärnvärdena  Clarity, Commitment, Competence och Collaboration (Läs mer om våra kärnvärden http://www.swisslog.com/index/home/crp-core-values.htm )


Ansökan

Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten gå till www.pspartner.se och klicka på annonsen. Längst ner i annonstexten finner du en länk ”ansök”, klicka där och bifoga ditt CV med personligt brev. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson på +46 761717645 alt anna.petersson@pspartner.se eller Sandra Enander på +46 707962917 alt sandra.enander@pspartner.se.

Our Employees Deliver Solutions.

Our Solutions Deliver Results.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sjöberg

Lena Wadenby

Anna Petersson

Gabriella Christiansen

Mats Törn

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PSPartner Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 2 april 2015

Besöksadress

FABRIKSGATAN 7
None

Postadress

Fabriksgatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024