Logistikkoordinator

Logistikkoordinator

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann och strukturerad person med ett starkt intresse för logistik och supply chain management? Har du förmågan att hålla många bollar i luften samtidigt som du bibehåller hög kvalitet i ditt arbete? 
Just nu söker logistikkoordinatorer för kommande uppdrag i Göteborg!
Som logistikkoordinator ansvarar du för att koordinera och optimera logistikkedjan från beställning till leverans. Rollen innebär många kontaktytor, interna som externa vilket ställer krav på att du kan samarbeta med kollegor för att säkerställa att produkter når rätt plats vid rätt tidpunkt. För att trivas i tjänsten ser vi att du är en noggrann och snabbtänkt person som besitter en förmåga att arbeta självständigt och fatta snabba beslut.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Planering och koordinering av transporter och leveranser.
Övervakning av lagerstatus och beställningar.
Kommunikation med leverantörer och kunder för att säkerställa en smidig leveransprocess.
Optimering av logistikprocesser för att minska kostnader och förbättra effektiviteten.
Hantering av frakt- och tullhandlingar samt andra administrativa uppgifter kopplade till logistiken.


Kvalifikationer
Högskole- eller universitetsutbildning inom logistik, supply chain eller motsvarande arbetslivserfarenhet. 
Minst 1 års erfarenhet inom logistik, supply chain eller liknande områden.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Erfarenhet av att arbeta í logistiksystem och Microsoft Office-paketet.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2024
  • Ansök senast: 31 december 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


19 november 2024

Supply Chain Planner till Amiga

Supply Chain Planner till Amiga

19 november 2024

15 november 2024