Logistikkoordinator

Logistikkoordinator

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Barry Callebaut är världsledande tillverkare av högkvalitativa choklad- och kakaoprodukter. Vi är ett business-to-business-företag som servar hela livsmedelssektorn, från kakaobönan till den finaste chokladprodukten. Vi är ett företag med ett syfte, vi tror på att göra bra ifrån oss genom att göra gott och återinvestera i samhället. Vi har ett långvarigt engagemang för hållbarhet och vårt mål är att forma en hållbar framtid för kakao och choklad. Vi har vårt huvudkontor i Zürich och har mer än 12 000 passionerade medarbetare som arbetar i mer än 40 länder över hela världen. Vi är väldigt stolta över vilka vi är och vad vi gör. Och självklart letar vi alltid efter duktiga personer som hjälper oss ha en positiv inverkan på vår bransch och utanför!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Till vår kund Barry Callebaut i Kågeröd söker vi nu en Logistikkoordinator. Detta är ett konsultuppdrag med möjlighet till att bli anställd hos kund under hösten 2022.
Vill du arbeta i ett globalt företag som står inför en spännande förändringsresa? Lockas du av tanken att arbeta med förbättringsarbete och vill ha möjligheten att påverka? Då kanske rollen som logistikkoordinator är tjänsten för dig!

Som logistikkoordinator ansvarar du för att boka alla utgående försändelser och se till att allt är i sin ordning för att hantera uttransporterna effektivt. Du har kontakt med Tyskland på en daglig basis då du har ansvaret för transporterna från landet. Det är viktigt att du är en person som trivs med att ha många bollar i luften och har förmågan att hålla tidsramar. Vi söker en person som har erfarenhet av liknande roll och är flexibel samt öppen för förändringar. Arbetsuppgifter:
- Bokning av utgående transporter mellan produktionsplats och tredje parts lager.
- Kontinuerlig kommunikation med involverade intressenter för att säkerställa effektivitet.
- Se till att alla varor som lämnar platsen har korrekt dokumentation.
- Dokumentation för kaffeskatt.
- Logga klagomål både i säljkårens- och i leverantörens portal/system.
- Se till att returer hanteras på rätt sätt, inklusive informationsflödet till andra avdelningar.
- Kostnadskontroll och KPI-spårning inom relevant ansvarsområde.

Din profil

Vi söker dig med gymnasieexamen och minst två års relevant arbetslivserfarenhet i en liknande roll. Du har kunskap om import/export och internationella fraktregler. Du har ett intresse för värdekedjan, flöden och processer samt förstår verksamhetens påverkan och effekt på totalkostnaden.

I teamet är du en flexibel lagspelare med förmågan att arbeta efter snäva och föränderliga tidsplaner. Du har en driven personlighet med förmåga att ta initiativ och att prioritera arbetsuppgifter med ett problemlösningstänk. Du har även en tydlig kommunikationsförmåga för att kunna samarbeta med både interna och externa intressenter. Vi ser även att du har:
- Goda kunskaper i Microsoft Office-applikationer.
- Du förstår kopplingen mellan åtgärder och vad som loggas i affärssystemet kopplat till planering och Supply Chain.
- Erfarenhet av att använda systemen Axapta & SAP (meriterande)

I rollen måste du behärska flytande engelska och svenska, även tyska är viktigt då kommunikationen med Tyskland sker på daglig basis.

Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag med anställning hos Unik Resurs med placering hos Barry Callebaut i Kågeröd. Självklart har vi kollektivavtal och olika förmåner så som friskvårdsbidrag och kompetensutveckling.

Ansök redan idag!

Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Rebecca Wikström och nås på 0739-73 93 65 eller på rebecca.wikstrom@unikresurs.se Daniel Stålbäck och nås på 0730-42 31 22, daniel.stalback@unikresurs.se Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 18 november 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

27 december 2024

21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024