Logistikkoordinator

Logistikkoordinator

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en erfaren logistikkoordinator till en av våra kunder som är verksamt inom fordonsbranschen. Kunden är ett internationellt företag med svenskt säte strax norr om Stockholm.
Minst två års dokumenterad erfarenhet arbete som logistikkoordinator samt kunskap i SAP är absoluta krav för den här tjänsten.
Som person ska du vara intresserad och engagerad i dina arbetsuppgifter, du är ansvarstagande och kommunikativ, har en hög servicenivå gentemot både externa och interna kunder och kan arbeta både i team men är också självgående.
Koncernspråket är engelska så det är ett absolut krav att du hanterar det på en affärsmässig nivå och detta gäller även svenska.
Arbetsbeskrivning:
Order management
· Creating Factory orders in their system with Green Sheets
· Processing backorders that have been sent in by Dealers and appear in SAP
· Obtaining confirmation from the Product Managers regarding the special or manual orders - processing Green sheets - and sending them to factory for manual order process.
· Creating orders in SAP that correspond to the Factory orders
· Following orders and production using Qlicksense.
· Submitting details in SAP regarding OCF (booked to a customer) and CCF orders.
Transportation
· Create transport requests in SAP
· Creating transportation orders for deconsigned vehicles to a new dealer.
· Providing the required documentation for the transportation and customs.
· Organizing different kinds of special transports such as company cars, cars used in training, cars that need to be modified before being sold.
Invoicing
· Track production and create first invoice.
· Track deliveries to port in Sweden and create second invoice.
· Download invoices from Link Entry and upload them in SAP, submitting the details in share point.
· Collect information from FCA C to ensure no vehicles are invoiced due to financial limitations (“blocked dealers”)
Communication
· Informing internal and external stakeholders about statuses on vehicles, such as expected delivery, order status etc. Compiling lists on their vehicles and sending the updates by email.
· Communication with sales regarding statuses on vehicles, such as expected delivery, order status etc. Checking information about vehicles in SAP. All issues that occur through order handling, transports request.
· Communication with the port regarding ETA, missing equipment in PDI etc., cars that need repairing, installing options on cars at port’.
· Follow the company guidelines for cost effective procurements.
· Act with a high level of respect, towards your employer and other colleagues, the OEM’s and dealers.
· Act in line with the company values and compliance.
Din ansökan ska innehålla ett cv, ett personligt brev, två referenser med kontaktuppgifter, ett löneanspråk samt ett möjligt startdatum. Ansökan skickar du via mail till arbeta@21activa.se.
Du kommer först att vara uthyrd till kunden men för rätt person kommer detta att bli en direkt anställning hos kunden.
Tjänsten ska tillsättas omgående och vi kommer att hålla intervjuer löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 21Activa Entreprenad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2022
  • Ansök senast: 17 januari 2023

Postadress

Tallbacksgatan 11 S
Rosersberg, 19572

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024