OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Till en av våra kunder, Veoneer Sweden AB, söker vi nu en Logistikkoordinator inom komponent- och materialhantering för ett uppdrag på ca 8 månader med möjlighet till förlängning. Veoneer designar, utvecklar och tillverkar toppmodern mjukvara, hårdvara och system inom fordonssäkerhet till bilindustrin. Verksamheten har sin produktionssite i Vårgårda och R&D verksamhet i Linköping.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I det här uppdraget blir du en del av en arbetsgrupp på ca 12 personer som arbetar med projekt, förändringar samt förbättringar avseende verksamhetens produkter kopplat till logistikområdet och produktion. Du kommer i det här uppdraget att fokuserat ansvara för komponenthantering och utmaningar kopplat till detta, framförallt inom verksamhetens kameradivision. Din roll är att koordinera logistiken kopplat till olika komponenter och också arbeta med att få hem rätt mängd komponenter, bereda in dessa i system och testa dem i produktion.
Specifikation av arbetsuppgifter:
- Delta i och bevaka de globala forumen där beslut fattas kring komponentförändringar.
- Samarbeta med inköps, produktions- och designteam och stötta dem i olika frågeställningar kopplat till komponentlogistik.
- Beräkna livscykeln på en viss mängd komponenter och planera för ordrar framåt.
- Samla in information, koordinera och driva komponenthanteringen i de olika projekt som du är involverad i framåt, samt vara verksamhetens kontakt gentemot de globala grupperna.
Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik eller elektronik alternativt att du har flerårig arbetslivserfarenhet inom dessa områden. Du har erfarenhet av att arbeta med logistik, material- och/eller komponenthantering tidigare, gärna inom elektronik eller telecom för att på ett bra sätt kunna sätta dig in i uppdraget. Du kan kommunicera i tal och skrift på svenska samt engelska, och då engelska är koncernspråket är du bekväm med det till vardags. Du har en mycket god IT- och systemvana.
Vidare har du förmågan att självständigt ansvara för ditt område och driva på i projektform. Du är trygg i att samarbeta med olika supportfunktioner där du koordinerar och ställer krav inom flera kontaktytor. Du gillar att arbeta i ett högt tempo, och att hantera komplexa utmaningar som inte alltid är förutsedda är något du är bekväm med.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Linda Connbo och nås på 0707950189 eller på linda.connbo@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84