Logistikkoordinator / Administratör / Koordinator / Kundsupport

Logistikkoordinator / Administratör / Koordinator / Kundsupport

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst sex månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DB Schenker. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

DB Schenker är en global koncern som arbetar med att leverera logistiktjänster till kunder inom bland annat fordonsindustrin och tillverkningsindustrin. De söker nu dig som vill vara en del av deras expansiva resa och som vill bidra till effektiva logistiska flöden och nöjda kunder. Som logistikkoordinator tillhör du ett kundteam som präglas av nära samarbete och god gemenskap. Denna tjänst är ett konsultuppdrag på minst sex månader med mycket god chans till förlängning. DB Schenkers kontor ligger i fina lokaler i Bäckebol.

Arbetsuppgifter:

Som logistikkoordinator har du en bred roll inom administration och kundservice där du arbetar dedikerat mot ett fåtal företagskunder. Du ansvarar för att administrera, registrera och dokumentera inkommande och utgående leveranser. Rollen innebär frekvent dialog över telefon och mail med återkommande interna och externa kontakter, där du besvarar frågor och informerar berörda parter om rådande situationer. Dessa verkar både i Sverige och utomlands och du använder därmed engelska dagligen. Vidare deltar du i kundmöten som syftar till att utveckla samarbetet, där ni diskuterar pågående projekt, återkommande utmaningar och framtidsplaner. Du arbetar i nära samarbete med dina kollegor och erbjuds en gedigen introduktion. Din roll kan beskrivas som en administrativ och koordinerande funktion, med syftet att, tillsammans med dina kollegor, skapa ett effektivt logistiskt flöde. Här erbjuds du en gedigen introduktion på en arbetsplats som satsar på sin personal och arbetsmiljö.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice och/eller administration
• Du har en god dator- och systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
• Meriterande är arbetslivserfarenhet inom transport och/eller logistik och eftergymnasial utbildning inom relevant område

Vi tror att du som söker är en person med sinne för struktur som trivs i en roll där du får ta egna initiativ. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll som innebär förändrade direktiv.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg, Bäckebol
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Logistikkoordinator, administratör, administration, koordinator, koordinering, registrering, dokumentation, kundservice, kundsupport, bokning, logistik, transport, heltid, konsult, Göteborg

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2021
  • Ansök senast: 9 juli 2021

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024