OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Logistikkoordinator för inkommande gods.
Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammansmed Veddesta Distribution, Veddesta Transport, Multi Logistik och Rekryteringsstyrkan.
Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.
Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckasmed våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.
Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.
Vi söker nu för vår uppdragsgivare Samsung SDS Cello AB:s räkning en Logistikkoordinator för inkommande gods för tillsättning i augusti/september, uppdraget är tillsvidare.
Placeringen är på Samsungs nordiska huvudkontor i Kista Science City.
Om tjänsten
Established in 2012, Samsung SDS Smart Logistics (part of the Korean multinational Samsung Group) is one of the fastest growing logistics service providers in the world and specializes in innovative logistics services by developing and applying optimized solutions and providing SCM consultancy to customers based on their own Cello platform. The company is active worldwide in 40 countries employing more than 4.500 logistics experts.
PURPOSE OF THE JOB As a member of the inbound team your primary focus is to support the successful processing of inbound product from Europe and the Far East. In the role you will support with the daily administration tasks for the Samsung Sweden operations. In addition this role is required to provide support and analysis to highlight trends and find improved ways of processing large volumes of information. KEY ACTIVITIES Samsung office is located in Kista, Sweden. Key activities of the Inbound Coordinator are: ø Organize the physical Inbound operations ø Communication with customs broker/LSP ø Proper planning of all deliveries of the Inbound goods to the warehouses ø Communication with the receiving warehouses and slot bookings ø Creation and management of proper Inbound KPI reports ø Contact person for all Inbound LSP:s and Carriers in case of questions or irregularities ø Empty container management and timeline management (Equipment free-time monitoring) ø Selecting transport mode under consideration of process excellence and cost efficiency
Krav och färdigheter
PROFILE For this role we are looking for an enthusiastic candidate. He/she has a flexible approach and a problem-solver attitude, with a strong hands-on mentality that likes to works in teams but can work independently as well. Key attributes: ø Bachelor Degree (preferable) ø Relevant work experience with 2+ years working experience in logistics; ø Good excel skillset including lookups, pivot tables and some formulas; ø Knowledge of Imports / Inbound operations preferred; ø Eager to learn but also driven to improve current processes; ø A proficient level of English ø Advantage if you have experience with SAP, ERP and WMS systems.
Det är en fördel om du är flexibel, tycker om att analysera information och arbetar strategiskt för att förbättra dagliga processer.
Under perioder med en hög arbetsbelastning behåller du fokus och arbetar aktivt för att skapa ett bra arbetsklimat för dig och dina kollegor.
Du har en professionell framtoning då du i allt du skriver och säger är vår uppdragsgivares ansikte mot kunder, serviceställen, andra avdelningar hos uppdragsgivaren och återförsäljare.
Du tycker om att utvecklas, har lätt för att lära dig nya saker och att förvandla dina kunskaper till att praktiskt kunna hjälpa kunderna/kollegor/leverantörer med uppkomna problem.
Vad kan vi erbjuda?
Bemanningsstyrkan är ett personligt företag där vi alla är kollegor oavsett var vi har vår fysiska arbetsplats.
Vi kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos Samsung och i normala fall är din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig medfrågor och funderingar.
Just nu under pandemi-tider sker dina möten med din konsultchef digitalt.
Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal.
Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.
Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.
Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.
Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla:
- ett cv på engelska
- ett personligt brev på engelska
- ett startdatum/information om eventuell uppsägningstid
- ett löneanspråk
/ Therese Barvell Rappel
Konsultchef Bemanningsstyrkan