OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Företaget är verksamma som en tredjeparts lösning för verksamheter som vill lagerhålla olika typer av kylgods. Företaget är verksamma i flera olika länder och erbjuder även möjligheten att arbeta utomlands på anläggningar i England, Australien och USA. Mer information om företaget delges senare i processen.
Om tjänsten
Som logistikkoordinator är du första kontaktperson gentemot företagets interna och externa kunder gällande planerade och pågående orders och transporter. Du fungerar som länken mellan kunderna och den operativa verksamheten där du styr, planerar och prioriterar flöden i lagret för att förse kunderna med bästa möjliga service. Internt har du stora kontaktytor vilket kräver samarbete med dina kollegor såsom tekniker och operatörer för att styra driften i lagersystemet. Det är även du som håller ihop kommunikationen med kunder, intern IT samt extern systemleverantör vid system- och IT-störningar samt den dagliga planeringen. Kortfattat innebär tjänsten:
– Daglig och veckovis produktionsplanering samt uppföljning och uppdatering av planeringen utifrån avvikelser och utfall.
– Administrera och styra order- och transportflöden.
– Felhantera, optimera, planera och effektivisera det helautomatiserade lagersystemet.
– I automationssystemet förbereda, styra, verkställa, övervaka och prioritera in- och utflöden i lagret
– Mottagning och registrering av ingående och utgående transporter
– Säkerställa att in- och utlastningsplan följs, informera och planera åtgärder vid avvikelser
– Ta fram rapporter, sammanställa och göra analyser på nyckeltal och annan data i syfte att effektivisera och förbättra processer
– Tillsammans med din avdelning och andra avdelningar arbeta med kontinuerliga förbättringar för att effektivisera processer och flöden.
Om dig
Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom teknik, ekonomi eller logistik. För att trivas i rollen tror vi att du har en god teoretisk förståelse för produktionsflöden och processeffektivisering. Framförallt har du ett stort intresse för logistik och system!
Utöver det ser vi gärna att du har;
– Erfarenhet av service och administration
– God dator- och systemvana
– Flytande i svenska och engelska i tal såväl som skrift
– Goda kunskaper i Office-paketet
Företaget värdesätter även erfarenheter ifrån:
– Logistik, lager, produktionsplanering
– WMS (Warehouse Management System) och/eller WCS (Warehouse Control System)
– Automatiserade processflöden och/eller lagerstyrning
Du behöver vara duktig på att kommunicera tydligt, prioritera, planera och delegera när det behövs. Eftersom du har många kontakter med såväl interna som externa parter så behöver du en vidsynthet, stresstålighet och struktur i ditt arbete samtidigt som att kunden ska vara i fokus.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Varierande arbetstider då företaget vill kunna erbjuda bästa möjliga service åt sina kunder.
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Logistik, Logistics Management, Warehouse management, Warehouse Control, logistikkoordinator, produktionsplanering, WMS, WCS, Rekrytering, Heltid, Helsingborg, Landskrona, Ängelholm