OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en logistikkoordinator till vår kund i Malmö. Din roll som logistikkoordinator kommer vara väldigt varierande med stor möjlighet att vara med och påverka ditt eget arbete. I rollen ingår arbetsuppgifter inom inleverans, utleverans, returer samt administrativa uppgifter och kundkontakt. Har du tidigare erfarenhet av en liknande roll? Då kan vi på randstad ha ett uppdrag för just dig!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I rollen som logistikkoordinator kommer dina arbetsuppgifter vara varierande. Förutom att arbeta med plock, pack och truckkörning kommer du även arbeta med orderhantering och bokning av transporter. Du kommer att hålla en god översikt över hela kedjan i logistikflödet. Du kommer ansvara för telefonväxeln och kundmottagningen samt sköta beställningar och inköp av kunds produkter. Allt ska registreras i kunds CRM-system. Utöver detta innebär rollen följande:
* Planera, hantera och följa upp order och volymer
* Kommunicera internt och externt vid eventuella förseningar, ändringar
* Hantera reklamationsärenden
* Vara behjälplig vid uppföljningar och förhandlingar med speditörer
Arbetstider
Heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod.
Arbetstid: Måndag-fredag 07.00-16.00
Kvalifikationer
För att trivas i rollen som logistikkoordinator är det viktigt att du har förmågan att hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt. Du är serviceminded, social, strukturerad och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du drivs av att vara i en serviceinriktad miljö där du i nära samarbete med dina kollegor bidrar till företagets fortsatta utveckling och ökad kundnöjdhet.
För att trivas i den här tjänsten krävs följande kvalifikationer:
Arbetslivserfarenhet från liknande arbete, gärna från byggbranschen
Mycket goda kunskaper i det svenska språket, tal och skrift
Goda kunskaper i danska språket, tal och skrift
Körkort och tillgång till bil
Truckkort, A1-A4, B1-B4
Goda kunskaper i Excel
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald
Ansökan
2020-11-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Melinda Nilsson, konsultchef. Melinda.nilsson@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044