Logistikkoordinator inom Kostnadskontroll till Automotive-branschen

Logistikkoordinator inom Kostnadskontroll till Automotive-branschen

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en spännande roll där precision och effektivitet möts? Vi söker nu en Logistic Coordinator för ett uppdrag hos en ledande kund inom automotive-branschen. Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av ett team som ligger i framkant inom transport och logistik!

OM TJÄNSTEN
Som Logistic Coordinator kommer du att vara en nyckelspelare i att säkerställa korrekt fakturering och effektiv hantering av transportkostnader. Rollen är operativ och passar dig som trivs med detaljer och vill utveckla din analytiska förmåga i en dynamisk arbetsmiljö. Detta är en roll där du får arbeta nära både operationella och strategiska team där utvecklingsmöjligheter inom en framtidsorienterad bransch finns.

Uppdraget har start i januari och sträcker sig initialt på cirka ett halvår med chans till förlängning. Du kommer att bli anställd som konsult där du tillsammans med en dedikerad konsultchef ser till att lägga en plan för din karriär inom logistikens värld.

Du erbjuds
- Möjlighet till erfarenhet inom logistik i en internationell miljö
- Chans att bygga på relevant erfarenhet efter relevanta studier

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kontrollera och verifiera fakturor från transportörer enligt fastställda prislistor.
* Underhålla och uppdatera en masterlista över sändningar, containrar och associerade transportörer.
* Säkerställa att information om extra kostnader (t.ex. väntetid) dokumenteras korrekt.
* Jämföra fakturainformation med masterlistan och prislistorna för att säkerställa överensstämmelse.
* Hantera och eskalera fakturadispyter vid behov.
* Godkänna fakturor via SAP för att möjliggöra betalning.
* Stödja det operativa teamet med analys och datahantering.


VI SÖKER DIG SOM
- Är i början av din karriär och har ett öga för detaljer.
- Har studerat en relevant eftergymnasial utbildning.
- Har erfarenhet av logistik, ekonomi eller kostnadskontroll.
- Har god datorvana och känner dig trygg med att arbeta i system som SAP eller Excel.
- Kommunicerar flytande på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt då det krävs i det dagliga arbetet.

Det är meriterande om du har
- Arbetat inom automotivebranschen sedan tidigare.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2024
  • Ansök senast: 13 januari 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024

Logistikpersonal/förråd

20 december 2024