Logistikkoordinator inriktning e-handel, Samsung SDS

Logistikkoordinator inriktning e-handel, Samsung SDS

Arbetsbeskrivning

Samsung SDS Smart Logistics Europe
The Korean multinational Samsung Group is active in electronics, machinery, chemicals, motors and finance & insurance. Its global headquarters is located in Seoul, South Korea.
Samsung SDS Europe Ltd (SDSE) is an IT service company that builds computing systems and provides IT consulting services for government agencies and businesses. We provide optimal ICT service as well as various solutions including Smart Infrastructure Engineering, e-Government, Enterprise Application Services, ICT Infra, and Mobile Communication Services. To deliver the greatest results for our clients we remain dedicated to staying at the forefront of business and technology trends.

In the Smart Logistics business unit we provide innovative services by developing and applying optimized solutions for logistics. These services include End-to-End Visibility and Integrated Logistics Platforms. Smart Logistics is divided into three areas: SCL consulting, SCL solutions (Cello), and logistics services. In Europe our main customer is Samsung Electronics with whom we collaborate in order to optimize their European Supply Chain strategy for all electronics products.

That is why we search for candidates with a discerning eye because we believe that our people give us the competitive advantage against our competitors.
Samsung SDSE is a rapidly growing organization, always looking for highly motivated and innovative individuals. If you are eager to tackle challenges, and looking for an environment that allows you to explore all the possibilities, Samsung SDSE is the perfect match for you.


Om tjänsten
Arbetar du som logistikkoordinator och gillar tekniska produkter av toppklass? Är du en passionerad problemlösare som trivs i en roll med många kontakter?
Samsung SDS söker nu en logistikkoordinator till teamet i Kista!

Samsung Electronics e-handel växer och man förstärker nu logistikteamet med en person som kommer att ansvara för det operativa arbetet och varuflödet för e-handeln mot B2B kunder på den nordiska marknaden. Som logistikkoordinator säkerställer du att Samsungs Electronics kunder får de produkter de beställt vid rätt tidpunkt på ett så kostnadseffektivt sätt som möjligt. Detta sker genom att övervaka att distribution och returflöde, ordrar och varulagernivåer följer de uppsatta nyckeltalen. Tjänsten är ett långtidsuppdrag hos Samsung där du blir anställd av Logent.

Arbetsuppgifter:
• Daglig kontakt med varulager, supply chain management, Samsung Electronics E-handelsteam, 3pl logistikpartners och transportörer
• Lösa dagliga problem samt arbeta med processförbättringar
• Analysera och rapportera för att förbättra processer
• Övervaka leveranser
• Hantera gradering av produkter
• Rapportera och ge information till ledning, order desk, försäljningsbolag och transportörer
• Bistå med support till övriga kollegor i logistikteamet

Tidsperioden är omgående till årets slut.


Din profil
Vi söker dig som arbetat minst ett år som logistikkoordinator, har du tidigare arbetat med transporter eller på ett bolag med e-handel inom retail kommer du ha lätt för att komma in i rollen. I ditt arbete är du noggrann och strukturerad, bra på att driva det egna arbetet framåt mot goda resultat. Du är en serviceinriktad och flexibel problemlösare som trivs med att ha många kontakter. Du är kommunikativ, relationsskapande och gillar att samarbeta i team med andra mot uppsatta mål.
Vidare är du en god administratör med vana att arbeta i excel och affärssystem. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska (både tal och skrift) då du kommer använda bägge språken dagligen.


Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2016 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Om ansökan
Du ansöker via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig rekryterare går igenom inkomna ansökningar och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig rekryterare på en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta linnea.hodin@logent.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Nielsen

Love de Val

Love de Val

Nathalie Wiklund

Nathalie Wiklund

Athina Bagiopoulou

Athina Bagiopoulou

Athina Bagiopoulou

Linn Landin

Lina Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intern Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2020
  • Ansök senast: 21 mars 2020

Besöksadress

HAMMARBY KAJ 14
None

Postadress

HAMMARBY KAJ 14
Stockholm, 12030

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024