Logistikkoordinator på heltid!

Arbetsbeskrivning

Har du en högskoleutbildning inom supply chain, logistik, produktionsplanering eller annan likvärdig eftergymnasial utbildning och vill arbeta brett med logistik? Se hit! Här får du möjligheten att genom operativt arbete lära dig om logistiska flödens funktion i verkligheten. Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är nu inne i en spännande utvecklingsfas. De behöver därför stärka deras team med ytterligare kompetens som hjälper dem att bli ännu bättre.
Älskar du logistik och gör allt för att hitta detaljerna som effektiviserar helheten?
Som Logistikkoordinator kommer du dagligen att arbeta med det operativa inköpet av varor och planera för att leveranserna finns på deras lager i rätt tid och i rätt mängd.

Detta är ett konsultuppdrag med en visstidanställning på 6 månader till en början, är båda parter nöjda med samarbetet finns goda möjlighet till fortsatt förlängning.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Logistikkoordinator kommer du i huvudsak ansvara för att varuinköpen görs i rätt tid och i rätt kvantitet med hänsyn till optimal logistik samt att servicegraden till kunderna hålls på en hög och varaktig nivå. Du fungerar som spindeln i nätet och har daglig kontakt med leverantörer som verkar i olika delar av världen och med ansvariga personer inom lagerverksamheten och inte minst inköpsavdelningen.

Mer specifikt kommer du att:


* Genomföra det operativa inköpet av varor i inköpssystem
* Utföra transportbokningar och ansvar för leveransbevakning av dina lagda ordrar
* Planera flödet av varor för specifika situationer, till exempel kampanjperioder och nyhetslanseringar.
* Planera dina inköpsvolymer i förhållande till unika förutsättningarna i flödet, exempelvis i samband med helgperioder, säsongsbetonade mönster och leverantörs produktionsförändringar.
* Följa upp och fånga eventuella avvikelser på artiklar du ansvarar för och agera på dessa.


VI SÖKER DIG SOM
* Har en högskoleutbildning inom supply chain, logistik, produktionsplanering, process eller annan likvärdig eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.


* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
* Hanterar Officepaketet obehindrat, främst Excel
* Har intresse för parti- och detaljhandeln


Vi ser det som meriterande men inte ett krav om du:


* Har kunskaper i SAP
* Har erfarenhet inom parti- och detaljhandeln sedan tidigare


Som person är du:


* Ansvarstagande
* Strukturerad
* Serviceinriktad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2022
  • Ansök senast: 10 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

Operations/Supply Planner

Operations/Supply Planner

22 november 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

21 november 2024