OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu till vår kund, som är en ledande aktör inom Bygg & Logistikbranschen, en logistikkoordinator till ett stort byggprojekt i centrala Stockholm. Tjänsten är tänkt att starta omgående fram till och med årskiftet 2015/2016
Palm & Partners är en stabil och långsiktig arbetsgivare. Med långsiktiga kundrelationer över hela landet kan vi erbjuda dig en trygg anställning hos oss. Vi har engagemang i hela processen och vi tror på att jobba mot långsiktiga resultat för våra kunder med din personliga utveckling i centrum. Vi erbjuder våra kunder såväl Bemanningstjänster som Hyrrekryteringar och Rekryteringar. Palm & Partners är Auktoriserat bemanningsföretag, vi har kollektivavtal och är ISO-certifierade i Kvalitet, Miljö samt Arbetsmiljö.
Läs mer om oss som arbetsgivare på www.palmpartners.se
Arbetsbeskrivning
Som logistikkoordinator kommer du att vara den förlängda armen till projektets logistikansvarige. Du kommer ha den dagliga kontakten på byggarbetplatsen gentemot mottagningskontrollanter och grindvakter. Du kommer förse mottagningskontrollanterna och grindvakterna med arbetsberedningar, meddelar dem vad som är planerat för dagen. Du kommer även vara behjälplig vid dagleveranser och ser till att leveranserna sker på överenskommet sätt samt rekar ytor och tillfartsleder och är behjälplig vid lossning och lastning samt flytt av material för att säkerställa inlyft.
I dina arbetsuppgifter som logistikplanerare kommer du även följa upp arbeten som beställts, exempelvis ramper och ställningsarbeten. Arbetet kommer till stor del ske utomhus i alla slags väderlekar.
I dina arbetsuppgifter ingår det arbetsledning för tillfälliga resurser samt även en del administrativa sysslor gällande dokumentation, avvikelser- och rapportskrivning.
Utbildning
Du har avslutad gymnasiekompetens. Meriterande om du har läst relevant utbildning inom exempelvis logistik från högskola/universitet/yrkeshögskola.
Erfarenhet
Du har god kännedom om logistik, byggbranschen, byggmaterial, rutiner, tillvägagångssätt och riktlinjer inom branschen. Vi ser gärna att du varit i arbetsledande befattningar tidigare.
Personliga kvalifikationer
Som person är du nogrann, metodisk och lösningsfokuserad. Vidare ser vi att du är självständig och har förmågan att ta egna initiativ. Dina sociala färdigheter är väldigt utvecklade och du har en väldigt god samarbetsförmåga.
Att vara prestigelös och rak i din kommunikation ser vi också som en självklarhet.
Du är adminstrativt duktig och behärskar Office-paketet väl.
Lön och anställningsvillkor
Visstidsanställning. Lön enligt överenskommelse. Arbetstider 6:30-15:30. Viss kvällsarbete kan förekomma.
Ansökan
Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista publiceringsdatum. Välkommen med din ansökan!
Startdatum
Omgående
Uppdragslängd
Start omgående mars 2015 fram till årsskiftet 2015/2016
Kontaktpersoner på detta företaget
Martin Andersson
Emma Pelarhagen
Martin Andersson
0739-600338
Maria Larsson
Claudia Bellagamba
Johan Sjöstrand
Johan Sjöstrand
0768-545932
Stina Karlsson
0708-544492
Linda Billstrand Rychter
0732-005756
Stina Karlsson