OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
3stepIT har ett omfattande tjänsteutbud som riktar sig till företag och andra organisationer med behov att hantera livscykeln för sin IT-plattform. Vi hjälper företag att hantera finansiering, administration och återtag av IT-utrustning på ett transparent, kostnadseffektivt och hållbart sätt. 3stepITs kunder bidrar också till utvecklingen mot en cirkulär ekonomi eftersom utrustningens livslängd ökar genom återanvändning. Vi brinner för hållbarhet och försöker leva som vi lär i alla delar av vår verksamhet.
Logistikkoordinator
Till vår kund 3stepIT söker vi nu en internationell logistikkoordinator. Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet. Uppdraget är en visstidsanställning på 3-6 månader som förväntas börja omgående.
I rollen som logistikkoordinator ansvarar du för order- och transporthanteringen för våra internationella och nationella kunder samt säkrar att leveranser av IT-produkter kommer till våra produktionsenheter i rätt tid med rätt dokumentation.
I denna roll är du en viktig länk mellan kunder, interna funktioner, leverantörer och speditörer – och arbetet innefattar kontakt med både interna så väl som externa parter i olika kontaktytor (mail, telefon och Teams).
I det dagliga arbetet kommer du att planera och hantera inkommande och utgående transportordrar och framtagning av dokument till dessa leveranser. Du kommer även arbeta med rutinartade arbetsuppgifter inom orderhantering, leverans, precisionsanalys samt uppföljning av olika KPI- och SLA-krav. Rollen innefattar även medavvikelse- och reklamationsutredningar, fakturagranskningar och att utföra underlag för löpande fraktfakturering.
Vi söker dig som har viljan och förmågan att ta ansvar och känna ägandeskap över de arbetsuppgifter som faller inom ramen för din roll. Du trivs att arbeta strukturerat och känner dig bekväm att följa de regler och rutiner som arbetet kräver. Samtidigt är du flexibel och kan självständigt prioritera och göra en egen bedömning för hur tiden bäst fördelas.
Vi ser att du är en lagspelare som alltid stävar efter ett bra samarbete med dina kollegor och externa parter. Du är kommunikativ och behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.
Vidare ser vi att du har erfarenhet av orderhantering inom logistik området och/eller med inriktning på supply chain inom logistik, exportadministration och/eller spedition.
Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö där man bryr sig om varandra och som ger dig möjlighet till utveckling genom arbete. Vi erbjuder mångsidiga och utmanande uppgifter, en internationell arbetsmiljö och en fin arbetsgemenskap
Viktigt att du talar och skriver engelska obehindrat eftersom uppdraget avser en internationell miljö.
Placeringsort: Växjö
Tillträde: Omgående
Omfattning: 100% i 3-6 mån.
Arbetstid: Dagtid
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten hoppas tillsättas omgående så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag! För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Annie Afram på 0470-32 38 35