Logistikkoordinator - sommaruppdrag

Arbetsbeskrivning

Logistikkoordinator


Logistic Coordinator

För Astra Zenecas räkning söker vi nu en Logistikkoordinator för sommaruppdrag. Detta är ett konsultuppdrag där man kommer att vara anställd utav Randstad och arbeta ute på uppdrag hos Astra Zeneca.

Omfattning: Heltid, start mars/maj tom sept.



Din spelplan

Du är en viktig del i värdekedjan ut till kund där du som Logistic Coordinator ansvarar dels för order management processen och dels för att utleveranser av läkemedel kommer fram till kund i rätt tid och med rätt dokumentation. Du är länken mellan våra kunder och våra interna funktioner. Vi samarbetar med flertalet funktioner internt, främst planeringen, kvalitetsavdelningar, centrallagret, förråden och finans. Externt fungerar du som koordinator mot våra speditörer och agenter. Vi har starkt fokus inom AstraZeneca att jobba med Lean och vi jobbar för att vårt arbete också ska genomsyras av den filosofin - standardiseringar, ständiga förbättringar och processoptimering är en naturlig del av vår vardag.







Din roll



Som Logistic Coordinator ansvarar du självständigt för orderhanteringen och skeppningarna till ett antal exportmarknader. Du kommunicerar dagligen i varuförsörjningsfrågor via mail, telefon och Skype. Arbetet innefattar kontakter internt samt med kunder och speditörer, planering och bokning av transporter samt framtagning av dokument till leveranser. Utförandet av arbetsuppgifterna ska ovillkorligen följa de föreskrifter och rutiner som avser kvalitet och säkerhet (GMP/GDP) som är vedertagna inom AstraZeneca.



Rollen innefattar huvudsakligen rutinartade arbetsuppgifter men även viss problemlösning och systemanalys. Du deltar i avvikelse- och reklamationsutredningar.





Arbetet utförs i en global miljö med hög takt, med starkt fokus på tvärfunktionellt samarbete. Rollens natur kräver en förmåga att vara flexibel och att självständigt kunna prioritera och göra bedömningar för hur tiden bäst fördelas för att arbetet ska bedrivas effektivt.



Vi förutsätter



Du har stor erfarenhet av kundservice och logistik samt av att jobba i SAP med order- och transportrelaterade processer. Lämplig utbildningsnivå är Universitets/Högskole-utbildning med inriktning på supply chain, logistik, exportadministration, spedition eller annan serviceindustri. Du har god kommunikationsförmåga, ett krav är att du behärskar engelska och svenska mycket väl i både tal och skrift.





Framgångsfaktorer



Du är en social och utåtriktad lagspelare, du strävar efter bra samarbete i dina kontaktytor och tar alltid personligt ansvar. Viktiga egenskaper är att du är noggrann och känner dig bekväm att följa våra fastställda regler, rutiner och standards. Du är engagerad, flexibel och serviceminded.

Om Randstad:

Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.



Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.



Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.



Sista ansökningsdag: 2018-02-22, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.



För information: Emilia Rasmusson, emilia.rasmusson@randstad.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 15 februari 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


1 november 2024

SCM Coordinator To Samsung

SCM Coordinator To Samsung

31 oktober 2024

31 oktober 2024