Logistikkoordinator/ Supply Chain Coordinator till Sievert!

Logistikkoordinator/ Supply Chain Coordinator till Sievert!

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Sievert AB har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Sievert AB en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Sievert AB är världsledande inom utveckling av högkvalitativa värmeverktyg för professionella användare. Varumärket och företaget Sievert har funnits i över 130 år och jobbar idag tillsammans med internationella kunder i mer än 50 länder. Här finns med andra ord över 130 år av erfarenhet, decennier av teknisk support och diskussioner med användare för att ta fram de allra bästa värmeverktygen. Sievert-gruppen består av Sievert AB i Sverige, produktion i Estland och försäljningsenheter i Tyskland, Belgien, England, Italien och USA. Företaget ingår i Rothenberger-koncernen med huvudkontor i Tyskland. Som medarbetare hos Sievert får du ta del av ett familjärt team som ständigt stävar efter utveckling både individuellt och av verksamheten i stort. De erbjuder generösa förmåner och möjlighet att påverka och driva förbättringsarbeten i deras internationella samarbeten.

Arbetsuppgifter:

I rollen som logistikkoordinator ansvarar du för samordning och övervakning av logistiken för samtliga aspekter av Supply Chain för att säkerställa produktflödet till kund. Därmed ser du till att kundservice/innesälj har tillgång till den information de behöver.
Du är spindeln i nätet gällande kontakten med centrallagret i Tyskland med fokus på processer för frakt, leveransreklamationer och lagervärde. Som kontaktansvarig till centrallagret jobbar du även hands-on med att dokumentera och förbättra processer mellan kund och lager. Vidare har du ansvar för prognostisering och rapportering av Sievert Operations KPI:er där du veckovis och månadsvis tar fram och analyserar exempelvis leveransprestanda, ledtider och lagervärde.
I rollen har du daglig kommunikation med både externa och interna kontakter, både inom Sverige och utomlands. Vidare bidrar du till att förbättra och effektivisera systemprocesser i ERP systemet MS Dynamics NAV och SAP. Du rapporterar direkt till Operations Manager.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare erfarenhet av liknande roll
• Eftergymnasial utbildning inom logistik eller annan teknisk inriktning är starkt meriterande
• Erfarenhet av arbete i ERP-system exempelvis Microsoft Dynamics NAV eller SAP
• Goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skift

För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har fallenhet för att bygga långvariga relationer och goda samarbeten då du kommer ha många kontaktytor både internt och externt. Därtill driver du ditt arbete framåt med självständighet och tar reda på den information du behöver för att få processerna att fungera effektivt. Du är analytiskt lagd och motiveras av att driva förbättringsarbeten och att utveckla processerna. Vidare har du även en förmåga att övertyga andra om dina idéer och förslag, samt att du är noggrann när det gäller att följa upp resultat och att utvärdera dina arbetsprocesser.

Övrig information:

Start: omgående
Plats: Solna
Lön: enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: logistikkoordinator, logistikplanerare, orderkoordinator, orderplanerare, logistik, Supply Chain planner, Supply Chain Coordinator, Supply Chain, heltid, Solna, Stockholm, Heltid, Sievert

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2022
  • Ansök senast: 23 maj 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Projektplanerare

Projektplanerare

3 oktober 2024

23 september 2024

Leveransprojektledare till kund i Västerås

Leveransprojektledare till kund i Västerås

20 september 2024