OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du serviceminded och strukturerad samt trivs i en roll med många kontaktytor? Har du något års erfarenhet inom logistik? Vill du arbeta i en internationell miljö inom fordonsindustrin? Då kan den här rollen vara något för dig! Vi söker nu en logistikkoordinator till Arlandastad.
Vi är Europas största marknadsplats för begagnade bilar, med närvaro på över 30 marknader och med fler än 4000 anställda globalt. På vår unika e-handelsplattform har vi ett tusental bilar och når därmed flera miljoner kunder världen över. Vi erbjuder våra kunder en öppen och säker försäljnings & köpprocess av begagnade bilar. Nu kan du vara med på vår spännande resa på den nordiska marknaden.
Arbetsuppgifter
Som logistikkoordinator är du en del av vårt Retail team där du kommer att arbeta lösningsorienterat och serviceinriktat med att koordinera upphämtningar och transporter av vårt billager, både för lagerhållning och leverans. Du är en central kontaktperson för våra anläggningar, huvudkontoret och samarbetspartners. Du ansvarar för den dagliga driften av transporter och säkerställer att kommunikationen mellan alla parter sker med en stark känsla av service. Detta innebär arbetsuppgifter såsom:
Transportplanering
Ärendehantering och rapportering
Arbeta proaktivt med att identifiera och hantera avvikelser
Support och kontaktperson gentemot samarbetspartners, huvudkontor samt våra egna anläggningar runt i landet.
Din kompetens
Vi ser gärna att du har 1-3 års erfarenhet från en liknande roll samt erfarenhet av kundhantering. Kanske har du arbetat med transportflöden på ett mindre åkeri och känner att du vill ta nästa steg. Har du studerat logistik är detta meriterande, men inte något krav.
Förutom utmärkta kunskaper i svenska är du också bekväm med engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är strukturerad och motiveras av problemlösning. För att lyckas i rollen tror vi att du är flexibel och har en förmåga för att kunna skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter.
Du är van vid att arbeta proaktivt och har en stark kommunikations- och förhandlingsförmåga. Du levererar alltid god service såväl internt som externt. Vi tror även att du trivs i en föränderlig arbetsmiljö samt är självgående och kan självständigt driva ditt arbete framåt.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en internationell arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter. Du arbetar i en ansvarsfull roll i ett snabbväxande e-handel- och fordonsföretag. Miljön är öppen, positiv och motiverande med platta hierarkier, korta beslutsvägar och stora utvecklingsmöjligheter. Vi vill att du ska må bra och trivas hos oss på AutoHero så därav erbjuder vi dig friskvårdsbidrag och ordnar regelbundet sociala aktiviteter.
Kontakt
Jenni Viitala
HR Generalist
073-5049330