OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bring är en av de största aktörerna inom post och logistik i Norden. Bring består av olika specialistområden som tillsammans erbjuder ett brett utbud av post- och logistiklösningar för företag.
Bring ingår i koncernen Posten Norge AS som under 2011 hade en omsättning på cirka 23 miljarder NOK och cirka 20 000 medarbetare. Koncernens vision är att vara ”världens mest framtidsinriktade post- och logistikkoncern”.
Våra värden Ärlighet, Respekt, Samarbete, Öppenhet och Mod styr vårt sätt att arbeta och bidrar till en inkluderande och mångfaldig arbetsplats.
Vi strävar efter att vara en mångkulturell koncern. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund.
Bring Citymail hjälper företag att kommunicera via brevlådan som kanal. Våra kunder anlitar oss som partner för att nå rätt person, vid rätt tidpunkt, med rätt budskap. Vi startade 1991 som världens första fria postföretag. Vi når 54 procent av Sveriges hushåll och företag. Och vi fortsätter att utmana marknaden.
Med placering i Stockholm söker vi nu en driven och analytisk logistikkoordinator.
Som logistikkoordinator tillhör du avdelningen Logistik som ansvarar för logistikflödet av post och morgontidningar från tryckeri till företagets utdelningskontor samt utbärningsbolag i övriga Sverige. Logistikavdelningen har verksamhet dygnet runt i Stockholm, Malmö, Göteborg samt Örebro och består av runt 120 medarbetare.
Avdelningen har ingen egen transportkapacitet utan använder sig av avtalsbundna underleverantörer. Tidsfönstret är ofta mycket litet och det är av yttersta vikt att kvalitet, miljö och pris samspelar för att kundlöftet skall kunna garanteras.
Tillsammans med två arbetskamrater kommer du att arbeta med långsiktig planering och löpande administration av ovanstående transportflöde. Som logistikkoordinator sitter du i mitten av alla våra flöden och har ständig kontakt med både kunder och leverantörer. Du kommer ansvara för kostnadsuppföljning, upphandlingar och avtalsförhandlingar med våra underleverantörer.
Din arbetsplats kommer vara delad mellan vårt huvudkontor i Västberga och vår terminal i Norsborg. Resor i övriga Sverige kommer också att förekomma.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
* Planera, kommunicera och genomföra förändringar i transportflöden utefter kundönskemål och förbättringsarbete
* Löpande följa upp kostnader och kvalitet mot företagets underleverantörer
* Implementera nya logistiklösningar i samband med nya uppdrag och flöden
* Ansvara för att bygga nätverk samt jobba mot externa leverantörer med miljöfrämjande åtgärder samt framtagande av rapporter för miljöpåverkan vad gäller företagets inköpta godstransporter
* Driva projekt tilldelade av avdelningschef som syftar till miljö, kvalitet samt kostnadsfrämjande åtgärder
Personliga egenskaper:
För att lyckas i denna tjänst krävs att du är analytisk samtidigt som du är driven och kommunikativ. Du kommer från dag ett att få stort ansvar och ägarskap. Arbetet ställer krav på att du kan och klarar av att planera din egen arbetsdag för att nå de mål och uppgifter som satts upp.
Det förväntas att du kan bygga nätverk både internt och externt samt kunna leda och inspirera andra medarbetare. Vi tror också att du har ett genuint intresse för kvalitet och miljö samt är resultatinriktad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi ser gärna att du har:
* Mycket goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel
* Högskoleutbildning inom logistik alternativ ekonomi
* Något års arbetslivserfarenhet inom logistik och gärna med projektledning
* Kunskaper i ISO 9001 och 14001
* Tidigare jobbat med liknande uppgifter med goda vitsord
Vi erbjuder:
En arbetsplats med högt i tak där prestigelöshet präglar hela organisationen. Vi erbjuder också ett fritt jobb med utmanande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att utvecklas inom logistik samt bygga nätverk. Arbetet är varierande och ingen dag är den andra lik.
Vi är ett företag som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där vi starkt jobbar med att utvecklas både som individer och grupp.
Till följd av Bring Citymails engagemang för individen i organisationen, genom kompetenshöjande åtgärder och inspirerande anda, har vi blivit utsedda till ett av Sveriges 100 karriärföretag tre år i rad - 2013, 2014 och 2015.
Varaktighet och lön:
Heltid/Tillsvidare, vi tillämpar sex mån. provanställning. Tillträde den 3 augusti 2015.
Fast lön.
Ansökan:
Ansökningar kommer att hanteras löpande men vi vill ha din ansökan senast 14 juni 2015.
Kontaktpersoner på detta företaget
Katrin Sjölin
+46 707524221
Kristin Sallanto
+46 70 160 26 92
Gabriella Norman
+46 070-7094300, +46 070-7524207
Kristin Sallanto
Kristin Sallanto
+46 70-160 26 92
XX
Arben Rexhepi
+46 070 160 26 88
Annelie Runfors
+46 70 6087845
Petra Svensson
+46 8-632 45 83
Annelie Runfors
+46 70-608 78 45