OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Om du har lite koll på hushållsapparater, så vet du säkert vilka BSH är. Du kanske till och med dricker kaffe från en av BSH:s kaffebryggare just nu? BSH är den största tillverkaren av hushållsapparater i Europa och världsledande inom segmentet. Då företaget ständigt växer söker vi just nu efter deras nya medarbetare till deras kontor i Solna, kanske är det du som läser denna annons? Vi hoppas det!
Om rollen
Just nu söker vi efter förstärkning till BSHs avdelning Direct Delivery. De behöver stärka upp sitt härliga team med två logistikkoordinatorer. I det fullsatta teamet är det totalt 6 medarbetare som jobbar med deras storkunder så som El-Giganten och Media Market. Rollen består bland annat av orderläggning, orderuppföljning, bokning av leveranser, kundkontakt och fakturering. Kontoret ligger i trevliga lokaler i Solna med möjlighet till flex och att ibland jobba hemifrån när du känner dig varm i kläderna. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då den mesta kommunikationer sker på engelska. All order och kundkontakt sker i stort sett via mejl och de jobbar i affärssystemet SAP. Du behöver vara serviceminded och lösningsfokuserad som person och ha förmågan att finna svar och ta reda på information.
Detta är ett konsultuppdrag på tre månader med start så snart som möjligt fram till sista augusti men för rätt person finns goda möjligheter till fortsättning. Uppdraget är på heltid mån-fre. Det är viktigt att du kan jobba under hela tidsperioden.
Arbetsuppgifter:
• Orderläggning
• Fakturahantering
• Övrig administration
• Kund och leverantörskontakter
Erfarenhet:
För att lyckas och göra succé på uppdraget tror vi att du är i startgroparna i din karriär eller kanske jobbat några år och känner dig trygg i din roll. Samt har:
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Flytande kunskaper i svenska och engelska
• Eftergymnasial utbildning inom logistik
• Det är meriterande om du har jobbat med någon typ av logiskt tidigare
• Det är meriterande om du har jobbat med SAP men absolut inget krav
Vem är du?
Vi denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är trevlig och glad som person, är vetgirig och är van att ta reda på information och har lätt för att lära dig nya saker. Du har ett intresse för logistik och har god samarbetsförmåga och bidrar även med positiv energi till gruppen.
Om BSH Home Appliance AB
Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team! BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö. Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss!
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.