OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som initialt varar till sista februari 2023. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL.
Om företaget:
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
Arbetsuppgifter:
I rollen som Freight Forwarding Agent ingår du i ett team om sex personer som ansvarar för kundservice och styckegodstrafik. Tillsammans hjälps ni åt i att få logistiken att flyta på så smidigt som möjligt. Arbetsuppgifterna är varierande där du arbetar med allt från kundförfrågningar till administration och hantering av styckebilar genom att hålla ständig kontakt med terminaler och partners i Sverige och i utlandet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Besvara kundfrågor via telefon och mail
• Registrera transportbokningar
• Ge spotpriser
• Ta emot och hantera bilaviseringar
• Registrera godssökningar
• Hantera tullsändningar till/från icke EU land efter gällande regler
• Uppföljning av trafiken
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutat gymnasial utbildning
• Tidigare erfarenhet av administration och kundkontakt
• Goda kunskaper inom Officepaketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet eller utbildning inom logistik (starkt meriterande)
Som person är du vara noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du kommer att arbeta både mot kunder och andra transportterminaler inom företaget varpå du måste vara kommunikativ och serviceorienterad, vilket återspeglas i att du inte är rädd för att lyfta telefonen och ringa om detta skulle behövas. Du kommer också att arbeta i ett sammansvetsat team varpå din lagkänsla är en viktig egenskap.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Logistikadministratör, Freight Forwarder, Administratör, Speditör, Logistik, Orderadministration, Ordermottagare, Kundservice, Kundtjänst, Transport, Transportplanering, Heltid, Malmö
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund