Logistikkoordinator till framgångsrikt byggbolag

Arbetsbeskrivning

Logistikkoordinator
Nu söker vi på Randstad en riktigt vass logistikkoordinator till en av våra kunder i byggbranschen. Vår kund är ett mindre byggföretag i stark tillväxt som specialiserat sin verksamhet på stenarbeten, murade och gjutna konstruktioner. Deras kunder är främst bland större entreprenadföretag inom vårt arbetsområde Mälardalen och bolaget har ca 250 anställda.

Med en flexibel organisation, nya lösningar och lösningsorienterad attityd vill de vara ett naturligt underleverantörsval för större företag där vi ger snabb service till en förstklassig kvalitet! Vill du jobba i ett bolag med tillväxt och i förändring där ingen dag är lik den andra? Där du som medarbetare får ta stort ansvar och blir en viktig pusselbit i verksamheten? Då är det här något för dig!

Omfattning: Heltid, med start enligt överenskommelse och 6 månader framåt med överrekrytering till kund därefter.

Arbetsbeskrivning:
Som logistikkoordinator ansvarar du för att utveckla och effektivisera logistiken kring våra projekt avseende planering av byggnadsarbetarnas rotationssystem, boende, transport mellan projekt och även deras hemresor. Planeringen görs i samarbete med produktionen. Du kommer ha en samordnande roll och fungera som spindeln i nätet med mycket samarbete med andra koordinatorer.

Som logistikkoordinator jobbar du i en grupp med tre ytterligare koordinatorer samt rapporterar till chefen för Produktionsadministrationen. I rollen arbetar du verksamhetsnära och kulturen i organisationen präglas av mycket energi, stort engagemang, ambition, personligt ledarskap och affärsmässighet i en entreprenörstyrd verksamhet! Du kommer att sitta med dina kollegor i nyrenoverade lokaler i Danderyd, Stockholm.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av att leda och koordinera stora tjänste- och informationsflöden. Vi ser gärna att du har arbetat i en informationsintensiv bransch så som resebranschen eller inom logistik. Du är van vid ett högt tempo med stor förändring från dag till dag där det ställs höga krav på flexibilitet och prestigelöshet! Krav för tjänsten är att du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat och har körkort B. Pratar du även rumänska ser vi det som meriterande då många av arbetarna kommer från Rumänien.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du har också lätt för att se helheten och kunna hålla ihop alla bollar och trådar samt är pedagogisk och kommunikativ i ditt sätt att förmedla informationen.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-07-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Ulrika Olofsson, ulrika.olofsson@randstad.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 19 juni 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Kundorder och Produktionsplanering

Kundorder och Produktionsplanering

22 december 2024

Aftermarket Specialist

Aftermarket Specialist

12 december 2024

Reservdelsansvarig till Geomek

Reservdelsansvarig till Geomek

3 december 2024