Logistikkoordinator till Gilead i Solna

Logistikkoordinator till Gilead i Solna

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av logistik och är redo för en ny utmaning omgående? Vi har uppdraget för dig!

Till det globala läkemedelsföretaget Gilead i Solna söker vi en konsult som vill arbeta operativt som Logistikkoordinator på nordisk nivå tillsammans med deras härliga Logistikteam. Söker du en ansvarstagande roll inom order, inköp och logistik där du får jobba med olika flöden och även stora och små projekt. Detta är uppdraget för dig som har erfarenhet av logistik sedan tidigare, som brinner för koordinering, analys och optimering och som är redo för start omgående! Varmt välkommen in med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Som Logistikkoordinator på Gilead kommer du arbeta som konsult på ett framgångsrikt företag som kommer att ge tyngd till ditt CV och ge dig goda förutsättningar för din vidare karriär. Du kommer att tillhöra ett härligt team och arbeta tillsammans med öppna och hjälpsamma kollegor i en omväxlande och snabbfotad miljö.
För oss på TNG är det också oerhört viktigt att du som konsult trivs och känner dig trygg i din anställning. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Det innebär att du som konsult omfattas av kollektivavtalets villkor för exempelvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester.

För mer information: https://gilead.avature.net/careers/CultureAndValues

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

• Säkerställa en hög servicenivå gentemot kunder
• Hantera samtliga order och logistik aktiviteter inom Norden vilket inkluderar:
 Avstämning av lagersaldon mellan 3pl och Gilead
 Hantera eventuella avvikelser
 Ansvara för att det alltid finns produkter på lager
 Ansvara för lagerpåfyllning av lokala lager
 Ansvarig för samtliga delar i orderhantering och skeppning från centrallagret i Dublin, Irland.
• Hantera samtliga aktiviteter inom fakturering, returer, krediter och klagomål
• Hantera masterdata i form av priser, lägga upp nya kunder, kreditgränser, div rapportering
• Kontaktperson gällande CRM systemet Oracle/SAP
• Ansvarig för att hantera eller leda stora och små projekt inom vår funktion. Detta blir särskilt viktigt under 2021 då Gilead byter affärssystem till SAP
• Aktivt ta del av interna och externa inspektioner
• Vara en fullt operationell back-up till Case Manager rollen som sköter det speciella logistikflödet för våra Cell-orders

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Uppdraget är ett visstidsuppdrag med start omgående t o m oktober med möjlighet till förlängning eller anställning hos kunden. Initialt är det hemmakontor som gäller men på sikt kommer du att arbeta på Gilead´s kontor i Solna - till kontoret tar du dig lätt via kollektivtrafik. 

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har tidigare systemvana och ett IT intresse, där affärssystemet SAP är starkt meriterande för tjänsten. Du har tidigare arbetat inom logistik eller i en liknande tjänst. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom logistik och/eller företagsekonomi. Som person är du snabblärd, noggrann och ansvarsfull samt trivs att arbeta i team. Du arbetar lösningsfokuserat, där du ser möjligheterna samtidigt som du arbetar strukturerat och med stort eget driv och självständigt. Du skall ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska, samt goda kunskaper i Officepaketet.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en person som har lätt för att samarbeta. Vidare är du en positiv DOER som gillar att lära nytt och utvecklas. Att ge service är för dig en självklarhet och att bitvis arbeta under stress är inget hinder för dig. Har du erfarenhet sedan tidigare från läkemedelsbranschen så är även detta ett plus.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2021
  • Ansök senast: 24 februari 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

3 januari 2025