Logistikkoordinator till Gilead i Solna

Logistikkoordinator till Gilead i Solna

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat operativt med materialstyrning, operativt inköp eller logistikplanering? Bra! Då kan denna roll passa dig.

Som logistikkoordinator på Gilead kommer du arbeta i en bred roll på nordisk nivå. Du får stort eget ansvar inom order, inköp, logistik och diverse projekt. Detta är en perfekt tjänst för dig som brinner för koordinering, analys och optimering.Välkommen med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Gilead är ett framgångsrikt globalt läkemedelsföretag och du kommer att tillhöra ett team med öppna och hjälpsamma kollegor i en omväxlande och snabbfotad miljö.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

• Avstämning av lagersaldon mellan 3PL och Gilead
• Hantera eventuella avvikelser
• Ansvara för att det alltid finns produkter på lager
• Ansvara för samtliga delar i orderhantering och skeppning från centrallagret i Dublin
• Hantera fakturering, returer, krediter och klagomål
• Hantera masterdata i form av priser, lägga upp nya kunder, kreditgränser och diverse rapportering
• Vara kontaktperson gällande Oracle/SAP
• Ansvara för att hantera eller leda diverse projekt; t ex det byte av affärssystem till SAP som Gilead har påbörjat
• Vara en fullt operationell back-up till Case Manager som sköter det speciella logistikflödet Cell-orders (blodprodukter)

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Kontoret är placerat i Solna Gate som är ett trivsamt kontorshotell i en positiv och pulserande atmosfär med stora ljusa ytor. Ett modernt kontorshotell med bekvämligheter som utomhus-och inomhusgym, pool, omklädningsrum och restauranger i samma fastighet.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har erfarenhet av operativ roll inom logistik. Det är meriterande om du har erfarenhet från läkemedelsbranschen eller någon annan reglerad verksamhet. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller företagsekonomi. Du har en god systemvana och ett IT-intresse, där affärssystemet SAP är starkt meriterande för tjänsten. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska, samt goda kunskaper i Officepaketet. 

Som person är du snabblärd, noggrann och ansvarsfull samt trivs med att arbeta i team. Du arbetar lösningsfokuserat, där du ser möjligheter samtidigt som du är strukturerad och har stort eget driv. Att ge service är för dig en självklarhet och att bitvis arbeta under stress är inget hinder för dig.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2021
  • Ansök senast: 7 oktober 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024