Logistikkoordinator till globalt företag inom sjöfart

Arbetsbeskrivning

Wallenius Wilhelmsen Ocean (WW Ocean) is a leading provider of deep-sea ocean transportation for cars, trucks, rolling equipment and breakbulk cargo. Through a fleet of more than 50 modern RoRo vessels, WW Ocean offers a global liner service in 12 trade routes to six continents. Last year, WW Ocean moved 3 million car equivalent units (CEU) of cars, rolling equipment and breakbulk worldwide.

Har du erfarenhet av sjöfart eller logistik? Vill du anta utmaningar och ansvar? Då ser vi fram emot att höra av dig!

Ansvarsområde
Du ansvarar över att koordinera och optimera kontrakterad last ur både ett effektivt och kostnadsmedvetet perspektiv. Du samarbetar med övriga kollegor i teamet där ni tillsammans ansvarar för att utnyttja våra fartyg på ett optimalt sätt. Vi kallar det ”Cargo and Customer Coordination”

Cargo Coordination

• Optimera och koordinera lasten på våra fartyg
• Nära samarbete med lokala säljkontor i Europa och andra viktiga funktioner inom företaget, både i Stockholm och i övriga delar av världen.
• Aktivt bidra i diskussioner kring prioritering av last och optimal utnyttjande av våra fartyg etc.
• Aktivt bidra och föreslå åtgärder för att maximera intäkter och minimera kostnader

Customer Coordination

• Du är förstahandskontakten med våra kunder och utvecklar och vårdar våra kundrelationer.
• Du svarar på alla allmänna kundförfrågningar, kundbokningar och feedback/klagomål samt arbetar med uppföljning.
• Du bidrar aktivt i diskussioner kring KPI:er att se hur dessa kan förbättras.

Vem är du?
Vi söker en team-player med erfarenhet inom sjöfart eller logistik. Vi ser gärna att du tidigare haft kundrelationer och/eller kundsupport, gärna internationellt. Som person tycker du om att ta ansvar och med fördel gillar du högt tempo. Vidare är du van att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter och ha förmåga att omprioritera ditt arbete när plötsliga händelser välter omkull din planering och vardag.

Då vi har många olika nationaliteter är engelska vårt arbetsspråk vilket du behöver känna dig bekväm i, både muntligt och skriftligt. Vi förutsätter att du har allmänt god datorvana samt har erfarenhet av MS Office.

Vi tror på mångfaldhet och den rätta kandidaten trivs med att arbeta i en multikulturell miljö där engelska är vårt arbetsspråk!

Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar vi på First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.

För bästa hantering och utifrån GDPR tar vi endast emot din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du varmt välkommen att kontakta Iréne Nilsson på 073-568 5960 eller irene.nilsson@firstreserve.se. Notera att vi utifrån GDPR ej tar emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Reserve AB Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 5 juni 2019

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024