Logistikkoordinator till Input interiör

Logistikkoordinator till Input interiör

Arbetsbeskrivning

Det är engagerade medarbetare med höga ambitioner som har utvecklat Input interiör till vad de är idag, Nordens ledande oberoende inredningskoncern. Följ med på den fortsatta resan och bli en av dem! Nu söker Input interiör en logistikkoordinator till Göteborg!

Om vår kund
Input interiör är Nordens ledande oberoende inredningskoncern med unik kompetens inom behovsanpassade lösningar för kontor, näringsliv, hotell och restaurang, skola och utbildning samt vård och omsorg.

Hos Input interiör får du en varierad vardag fylld av energi med härliga kollegor, spännande utmaningar och givande möten med våra trevliga kunder! Vi erbjuder rätt förutsättningar för ett framgångsrikt arbete samt en möjlighet att lära känna inredningsbranschen inifrån. Tjänsten utgår från huvudkontoret i Göteborg och du kommer att arbeta självständigt såväl som i team med bland annat monteringsansvariga och säljare runt om i Norden.

Dina arbetsuppgifter
Input interiör söker nu en analytisk logistikkoordinator som vill vara med och utvecklas tillsammans med företaget och nå nästa nivå. I rollen har du ansvar för övergripande drift och upphandlingar av logistiklösningar och system. Du kommer vara den naturliga kontakten för företagets lagerenheter och säljorganisation när det gäller frågor om logistik, driftsystem och kvalité på leveranser. Vidare sköter du avstämningar med leverantörer och partners för ökad förbättring av transportupplevelse samt säkerställer en bra totalupplevelse inom logistikkedjan. En central del i tjänsten inbegriper att driva utvecklingsfrågor och förbättringsarbete. Arbetsuppgifter som förekommer är bland annat: ?

Upphandling och underhåll av fraktavtal

Planering av logistik, boka hämtningar, hjälpa till med reklamationer

Statistikuppföljning inför fakturering

Säkerställa bra leveransvillkor

Utbildning av medarbetare inom logistik

Delaktighet i förbättringsprojekt

Tullhantering vid import- och exportförfarandet

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du sedan tidigare har erfarenhet från liknande uppdrag där du har arbetat såväl självständigt som i grupp med tullhantering och statistikuppföljning. Du har en logistikutbildning alternativt relevant erfarenhet. Det är klart meriterande om du har erfarenhet av systemen Proxio Tariffs samt Proxio Shipments. Det är ett krav att du hanterar Excel mycket bra då du kommer hantera stora mängder av statistik löpande. Du är en duktig förhandlare med erfarenhet av upphandlingar. Om du tidigare har arbetat i transportörers bokningssystem med fakturor, lägga upp användare, plocka ut statistik så ser vi detta som klart meriterande.

Det är viktigt att du har ett öga för detaljer och med lätthet kan förstå logistikflöden och vad som säkerställer en bra logistikhantering. Din kommunikationsförmåga är god, såväl i tal som i skrift på både svenska och engelska. Du trivs med att tala inför publik och att utbilda kollegor.

Som kollega ser vi gärna att du är social med en positiv inverkan och ett serviceinriktat beteende som ser möjligheter och inte problem. Du bidrar gärna med högt driv och positiv energi till gruppen. Vidare agerar du nytänkande och delar gärna med dig av din kunskap på ett pedagogiskt sätt. Du ser alla parter som naturliga kollegor och arbetar efter företagets värderingar som bidrar till en god långsiktig relation och gemenskap framåt. Vidare arbetar du strukturerat och metodiskt och kan på ett självständigt sätt identifiera möjligheter och driva dessa förbättringar med återkoppling och deadlines.

Du är noga med att efterlämna ett gott professionellt resultat på ditt arbete och förväntar dig det samma från kollegor och samarbetspartners.

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2021
  • Ansök senast: 25 april 2021

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024