Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi en social och strukturerad person som kan stärka upp logistik-avdelning i det team som jobbar med logistikkoordinering.
I rollen kommer du ha flera kontaktytor, både internt och externt med bland annat lager- och säljavdelning.Vår kund är ett framgångsrikt företag med kontor och lager i närheten av goda kommunikationer i Jönköping.Rollen är ett konsultuppdrag på 12 månader med goda möjligheter till förlängning och du kommer bli anställd hos oss på Andara.
I rollen som logistikmedarbetare kommer du att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter inom Logistik och leverans. Du kommer att jobba i ett team tillsammans med 6 andra kollegor. Här värdesätts transparens och kommunikation och du kommer att rapportera till Head of Supply Chain.
Arbetsuppgifter:
Som bryggan mellan produktion, försäljning och kunder, kommer du att:
Processa och koordinera kundorder från mottagande till leverans.
Optimera logistikflöden för att uppnå högsta möjliga servicegrad.
Samordna transporter och säkerställa korrekt dokumenthantering.
Hantera och följa upp orderstatus med interna och externa parter.
Skapa och underhålla goda relationer med såväl kollegor som kunder.
Vår kund arbetar i affärssystemet Microsoft business central.
Kvalifikationer:
Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har god förståelse för produktionsplanering-, order, logistiksupport samtlagerhantering i Microsoft business central.
Du trivs med att arbeta brett och varierat i en roll där du hanterar många parallella ärenden. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal.
Vi ser att du som söker har:
Tidigare erfarenhet inom transportledning, produktionsplanering, logistiksupport eller liknande inom logistik eller produktion
Du behöver kunna kommunicera på professionell nivå på både svenska och engelska
God datorvana och meriterande med erfarenhet av affärssystem
Det är meriterande om du har vidareutbildning inom transport, flödesstyrning eller motsvarande
Vi tror att det här är bra egenskaper:Som person är du strukturerad och självgående. Ett krav är att du är driven och en utpräglad ”doer”.
Att ge ständig återkoppling och uppdatering till kunder och kollegor är naturligt för dig. Vidare är du orädd och du samarbetar både bra självständigt som i team och vågar dela idéer och kunskap vidare i teamet.Du arbetar bekvämt i en roll med många interna och externa kontakter via telefon och mail.För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara social, serviceinriktad och flexibel.
Mer om tjänsten
Tillsättning: Omgående
Omfattning: heltid, arbetstiderna är måndag – fredag kl 8-17
Placering: Jönköping
Uppdraget är ett 12 månaders konsultuppdrag med möjlighet till förlängning - alternativt att kunden önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter parters så önskar.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår Konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.Pereira@andaragroup.se Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!