Logistikkoordinator till kund i Göteborg

Logistikkoordinator till kund i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Är du en lyhörd, noggrann, lagspelare och trivs med att arbeta i en roll där service är A och O och där du drivs av att hjälpa andra och lösa problem? Då kan det vara dig vi söker!

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som trivs med att arbeta proaktivt och alltid vill hitta den bästa lösningen. Som logistikkoordinator arbetar du brett inom det administrativa. I din roll kommer du hantera ärenden både via telefon och mejl och se till att kunderna får den informationen de behöver. Du kommer hantera olika ärende och dokument gällande avvikelser, reklamationer, fakturor och tullfrågor. Du arbetar tätt tillsammans med teamet för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet. Oavsett om det gäller order, leveranssändningar eller tullfrågor så har du en lösningsorienterad inställning och en passion för att hjälpa till!

Din profil
För att vara framgångsrik i rollen som logistikkoordinator tror vi att du har en god servicekänsla, är noggrann och strukturerad. Då tjänsten är åt det administrativa hållet ser vi gärna att du har ett intresse och erfarenhet av att arbeta med administration. Då ärenden kan komma från olika håll, i olika takt och med olika prioriteringsnivåer ser vi att du är en person som har förmågan att arbeta metodiskt och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Vidare är du öppen för förändringar och har viljan att anpassa ditt arbetssätt utifrån behov och förutsättningar. För dig är det en självklarhet att vara en lagspelare och tillsammans lösa de dagliga utmaningar som uppstår! 

Kvalifikationer för tjänsten: Har tidigare arbetserfarenhet inom servicebranschen med telefon och mejl som främsta redskap.
Har god datavana (Office-paketet samt gärna erfarenhet från WMS-system.)
God förmåga att formulera dig i tal och skrift i både svenska och engelska
Vi ser även att erfarenhet eller utbildning från logistik, tull och transport eller liknande verksamhet är väldigt meriterande.

Övrigt
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Landvetter 
Arbetstid: måndag-fredag kl: 7:00-16:00 

Tjänsten inleds med en anställning via oss på OnePartnerGroup med mycket goda möjligheter till direktanställning hos kunden på sikt.

Vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Så välkommen med din ansökan redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mail, sök via annonsen eller vår hemsida.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Väst
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2023
  • Ansök senast: 7 juli 2023

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024