Logistikkoordinator till ledande logistikföretag i Märsta

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

Är du en serviceinriktad person med bakgrund inom logistik och som vill utvecklas på ett globalt och ledande logistikföretag? Då kan du vara personen vi söker!

För kunds räkning söker vi nu en positiv och resultatinriktad logistikkoordinator för ett uppdrag hos vår kund i Märsta. Tjänsten är på heltid med start omgående under inledningsvis 6 månader med goda chanser till förlängning. Du arbetar som logisitikkoordinator inom en funktion som hanterar kundernas transporter. Avdelningen agerar som kundens logistikexperter vilket ställer krav på din servicekänsla och noggranhet. Detta gör du med både kund och kvalité i fokus. Jobbet är omväxlande och du behöver vara flexibel och kunna ha flera processer igång samtidigt. Dina arbetsuppgifter består tex av att;
Mottaga ordrar från kund via distributionsorder eller manuellt e-mail
Validera order
Registrera order i bolagets ordersystem vid manuella ordrar
Rutta/boka order
Utfärda nödvändiga exportdokument
Avisera kunden och mottagaren
Hantera ev avvikelser och informera kunden om dessa
Order uppföljning
Rapportera events
Delta i operativa möten med kunder
Skapa sig goda kunskaper om kundernas produkter,krav och behov.
Inom givna ramar och i enlighet med företagets rutiner, handlägga reklamationsärenden (preliminärreklamationer)

Din bakgrund

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet inom logistikbranschen, gärna inom 4PL alt logistik erfarenhet från kundsidan. Du har en gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning i grunden. Har du högskoleutbildning är det meriterande. Du har god datorvana och hanterar svenska men också engelska flytande i såväl tal som i skrift.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som speditör söker vi dig som är en positiv och kommunikativ person med tydligt mål- och resultatfokus. Vi söker dig som är van att arbeta processorienterat, är lösningsfokuserad och kvalitetsmedveten. Samtidigt har du ett tydligt kundfokus och drivs av att få nöjda kunder. Som person har du god social kompetens och lätt för att samarbeta med andra. Du är också noggran och ansvarstagande i ditt jobb. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning/Heltid/Märsta

Tillträdesdag

Omgående

Information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka gärna in din ansökan redan idag så ökar du chansen till jobbet!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 11 maj 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024