Logistikkoordinator till ledande logistikföretag i Märsta

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

Är du en serviceinriktad person med bakgrund inom logistik och som vill utvecklas på ett globalt och ledande logistikföretag? Då kan du vara personen vi söker!

För kunds räkning söker vi nu en positiv och amitiös logistikkoordinator för ett uppdrag hos vår kund i Märsta! Tjänsten är på heltid med start omgående kommer inledningsvis att sträcka sig över 6 månader med goda möjligheter till förlängning. Du kommer arbeta som logisitikkoordinator inom en funktion som hanterar kundernas transporter. Avdelningen agerar som kundens logistikexperter vilket ställer krav på din servicekänsla och noggrannhet. Detta gör du med både kund och kvalité i fokus. Jobbet är omväxlande och du behöver vara flexibel och kunna ha flera processer igång samtidigt. Dina arbetsuppgifter består tex av att;
-Mottaga ordrar från kund via distributionsorder eller manuellt e-mail
-Validera order
-Registrera order i bolagets ordersystem vid manuella ordrar
-Rutta/boka order
-Utfärda nödvändiga exportdokument
-Avisera kunden och mottagaren
-Hantera ev avvikelser och informera kunden om dessa
-Order uppföljning
-Rapportera events
-Delta i operativa möten med kunder
-Skapa sig goda kunskaper om kundernas produkter,krav och behov.
-Inom givna ramar och i enlighet med företagets rutiner, handlägga reklamationsärenden (preliminärreklamationer)

Din bakgrund

Vi söker dig som är i början av din karriär inom logistikbranschen och som brinner för logsitik och vill utvecklas på ett attraktivt bolag! Du har gärna en utbildning inom logistik i grunden eller har arbetat inom relevant område tidigare. Du har god datorvana och hanterar svenska men också engelska flytande i såväl tal som i skrift.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som Logistikkoordinator söker vi dig som är en positiv och kommunikativ person som målmedveten. Vi söker dig som är lösningsfokuserat som har ett tydligt kundfokus och drivs av att få nöjda kunder! Som person social, har ett stort inre driv och lätt för att samarbeta med andra. Är du samtidigt ambitiös och redo att jobba dig in i branschen, då är du den vi söker!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning/Heltid/Märsta

Tillträdesdag

Omgående

Information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka gärna in din ansökan redan idag så ökar du chansen till jobbet!

Hos oss på Lernia får du möjlighet att prova på uppdrag hos våra kunder i flera olika branscher. Att vara konsult hos oss fungerar mycket på samma sätt som hos en traditionell arbetsgivare då vi har kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar och företagshälsovård. Hos oss har du som konsult nära kontakt med din konsultchef genom hela din anställning, vars främsta syfte är att få dig att utvecklas i din yrkesroll och trivas på din arbetsplats.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 27 maj 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024