Logistikkoordinator till Lilla Edet

Logistikkoordinator till Lilla Edet

Arbetsbeskrivning

Om du har tidigare erfarenhet inom logistik, administration eller arbete som inneburit mycket kundkontakter så kanske vi har din nästa utmaning. Vi söker en logistikkoordinator till ett industriföretag i Lilla Edet. Välkommen med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter
Som logistikkoordinator (supply service representative) kommer du ingå i ett team bestående av fyra personer. Rollen innebär mycket kundkontakt i kombination med administrativa arbetsuppgifter. Det är en bred roll som bland annat innebär att leverera en god kundservice, boka leveranser och ha koll på lagernivåer. Placering för tjänsten är i Lilla Edet.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

- Agera kontaktperson mot kunder
- Bygga transporter i SAP (affärssystem)
- Boka transporter
- Bevaka lagernivåer och produktportfölj
- Avvikelserapportering
- Fakturahantering

Din profil
Till denna tjänst söker vi dig som har erfarenhet av kundservice, logistik eller liknande administrativt arbete. Om du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och är van vid arbete som kräver struktur och noggrannhet så har du goda förutsättningar att lyckas i rollen. Goda kunskaper i Excel är en annan viktig del för tjänsten.

Om du tidigare har jobbat i SAP eller liknande affärssystem är det en fördel. Har du dessutom en logistikutbildning är det också ett plus men inget krav för tjänsten.

Tjänsten kräver att du hanterar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Ansökningsförfarande
Tilltänkt start för tjänsten är i maj. Vi hanterar dock ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt på skill.se.

Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Christian Andersson-Gran på christian.andersson-gran@skill.se eller 072-543 40 10.

Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2021
  • Ansök senast: 15 april 2021

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024