Logistikkoordinator till Maurten i Göteborg!

Logistikkoordinator till Maurten i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Är du en driven och noggrann person med erfarenhet inom logistik? Vill du bli en del av ett dynamiskt team på ett företag som ligger i framkant inom sportnutritionsprodukter? Då kan detta vara tjänsten för dig! Se till att skicka in din ansökan redan idag - då vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en Logistikkoordinator till vår Maurten i Göteborg för att stärka upp deras logistikteam. De utvecklar och tillverkar sportnutritionsprodukter, främst specialiserade på energidrycker och geler för uthållighetsidrottare. Det är från Göteborg som de driver sin verksamhet och utvecklar sina produkter. De har en global närvaro och produkterna säljs i många länder runt om i världen.

Du får möjligheten att arbeta i ett internationellt företag där du kommer ha en nyckelroll i att säkerställa att fraktflöden fungerar smidigt. Vi ser att du har ett intresse för logistik och gärna för sport och fysisk aktivitet. Du kommer tillhöra Logistiksavdelnings fraktteam, men förväntas ha ett samarbete med inköpsavdelningen. Rollen är på heltid och vi ser att du kan börja jobba inom de närmaste veckorna och sträcker sig april ut till att börja med, du kommer utgå från kontoret i Göteborg.

Du erbjuds
- Ett spännande steg in i branschen & utvecklingsmöjligheter i ett växande företag.
- En dedikerad konsultchef som under hela din anställning kommer stötta dig i din utveckling. Läs mer om konsultrollen här.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter i rollen:


* Boka och koordinera frakter från fabriker runt om i Europa till deras olika lager
* Kommunikation och samordning med fabriker, fraktbolag och lager
* Säkerställa att alla frakter är effektiva och säkra ur ett matsäkerhetsperspektiv
* Intern kommunikation och samordning med inköp-, logistik- och säljavdelningen


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom logistik eller motsvarande
- Talar och skriver svenska och engelska flytande då det krävs i det dagliga arbetet
- Har god datorvana och vi ser det som meriterande om du har jobbat i Business Central eller motsvarande system
- Är tillgänglig att börja jobba inom de närmsta veckorna

Det är meriterande om du
- Har arbetserfarenhet av frakt- eller inköpskoordinering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

Vi söker en person med starkt driv och som är van vid att ta ansvar. Du är en lagspelare som gärna stöttar teamet. Du är kommunikativ och har en förmåga att se helheten, samt jobbar med hög kvalitet och noggrannhet i ditt arbete. Du trivs i en snabb och föränderlig miljö, där du kan hanterar flera arbetsuppgifter samtidigt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2024
  • Ansök senast: 24 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024