OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag
Ricoh IT Partner i Örebro söker en ansvarstagande och kundorienterad logistikkoordinator. Här kommer du att jobba med såväl orderläggning, lagerhantering och leverans till kund. Är du sugen på en varierande roll på ett företag som värdesätter god sammanhållning, snabba beslutsvägar och att ha roligt på jobbet? Ansök redan idag!
Arbetsuppgifter
Som logistikkoordinator på Ricoh IT Partner kommer du framför allt att jobba med tre olika delar i form av lager, logistik och administration. Du ansvarar bland annat för orderläggning av toner, beställning av reservdelar, tar emot felanmälningar samt tillämpar översyn av dessa områden. Du håller dessutom ordning och reda på lagret samt tar emot gods och utför rekond av maskiner. Till viss del kommer du även ansvara för utleverans av maskiner till kund.
Rollen är väldigt varierande och innehåller både kundkontakt, praktiska moment och administration där du själv ansvarar för att planera dina arbetsdagar. Du kommer att jobba i företagets servicesystem samt besvara kundernas frågor genom telefon och mail. Du tillhör servicegruppen som idag består av 5 medarbetare och en avdelningschef.
Din profil
Vi söker dig som är ansvarstagande, strukturerad och har förmåga att jobba självständigt. Du är flexibel och behåller lugnet i stressiga situationer då det i perioder är högt arbetstempo. Ett gott kundbemötande är en självklarhet för dig då du blir företagets ansikte utåt. Har du tidigare erfarenhet av arbeten med kundbemötande, lager- och logistik eller kommunikation genom telefon/mail ser vi det som mycket meriterande för tjänsten. B-körkort samt flytande svenska i tal och skrift är ett krav.
Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia. Urval görs löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 24 oktober. Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sandra Bäcklund, tel. 076-000 6312. Välkommen med din ansökan!
Om kundföretaget
Ricoh Sverige är en del av ett världsledande företag inom dokumenthantering, IT-Tjänster och Grafiska Produktlösningar. Ricoh IT Partner i Örebro har samarbetsavtal med Ricoh Sverige men har lokala ägare och drivs som ett fristående företag.
Ricoh IT Partner verkar inom Örebro län men har även globala kunder. Företaget består av 4 affärsområden: IT, copy, telefoni och audiovideo. Företaget erbjuder rådgivning och anpassningsbara lösningar för att passa specifika kund- och branschbehov. Ricoh IT Partners mål är att genom ett nära samarbete med kunderna underlätta för affärsprocesser att bli mer lönsamma, produktiva, hållbara och säkra.
Idag är de 33 medarbetare bestående av IT-konsulter, säljare, servicetekniker samt administrativ personal. De är ett trivsamt företag med god sammanhållning och korta beslutsvägar. Förutom årliga resor, gemensamma aktiviteter och teambuilding erbjuds friskvårdsbidrag. Dessutom finns jacuzzi och bastu på kontoret.
Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Blomqvist
Ingela Klingvall
076-317 34 20
Oskar Trulsson
Personalansvarig Stina Ljungström
019-206700
Stina Ljungström
Stina Ljungström
Rickard Algotsson
072-717 90 50
Rickard Algotsson
Madeleine Leo
Stina Ljungström