Logistikkoordinator till Siemens Gamesa!

Logistikkoordinator till Siemens Gamesa!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till den gröna omställningen? Har du tidigare erfarenhet av att jobba inom logistik med orderhantering och vill vara en del av ett nordiskt logistikteam där får du möjlighet att arbeta nära och stötta kollegorna på siten? Då kan det vara just dig vi letar efter! 

Siemens Gamesa bygger flera nya vindkraftsparker och i takt med detta behöver de utöka teamet med ytterligare en logistikkoordinator. Teamet som du kommer tillhöra är ett nordiskt team men du kommer vara placerad på Björnbergets vindkraftspark strax söder om Ludvika. Tjänsten har en viss flexibilitet i att jobba hemifrån men vi ser ett behov av att främst vara på plats på siten och ibland även på andra närliggande siter vid vissa tillfällen. Detta är ett konsultuppdrag via JKS Sverige med tanke att övergå i en anställning hos Siemens Gamesa. Tjänstens omfattning är på heltid och start sker enligt överenskommelse.

Arbetsbeskrivning 
I rollen som logistikkoordinator kommer du att ansvara för hantering, planering och uppföljning av order i SAP. Du har en stödjande funktion där du stöttar projekten och ser till att rätt material finns på sitens lager så att både planerad service och akuta fel kan åtgärdas. Du ansvarar för att lägga beställningar av material till centrallager så att det finns en bra mängd material som speglar sitens behov. Du koordinerar även transporter från Danmark och Tyskland samt lokala transporter och ser till att rätt dokument tillhörande dessa transporter finns på plats. Tillsammans med Service Operations Manager ser du till att analysera avvikelser mellan systemets beräkningar och faktisk lagerstatus. 
 
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en kandidatexamen inom logistik eller likvärdig utbildning, alternativt likvärdig arbetserfarenhet inom området. Vi ser att du har minst två års erfarenhet av att arbeta med logistik i en koordinerande roll. Du behöver ha grundläggande kunskaper i SAP, goda kunskaper i Excel samt svenska och engelska, både tal och skrift. Vidare ser vi även att du har erfarenhet av att jobba med import och operativa upphandlingar. 

För att trivas i rollen är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga både på svenska och engelska. Du arbetar strukturerat och du är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Det är samtidigt lika viktigt att du är en lagspelare då du har en stödjande funktion till projekten. Du trivs i en roll där det kan vara snabba puckar som måste lösas på kort tid men du har även en förmåga att analysera problem som uppstår för att hitta bättre lösningar. 

Vi erbjuder dig
Möjligheten att arbeta på JKS Sverige i ett spännande uppdrag hos vår kund. JKS har kollektivavtal och följer de regler och avtal som finns på arbetsmarknaden, så att du som konsult kan känna dig trygg i din anställning hos oss.

Ansökan
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat CV på www.jksgroup.se. Skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor om tjänsten är du givetvis välkommen att kontakta Johanna Holmberg på JKS Sverige, 070-968 30 31 eller via mail på jho@jksgroup.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Siemens Gamesa Renewable Energy AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2023
  • Ansök senast: 4 januari 2024

Besöksadress

Evenemangsgatan 9, Solna
None

Postadress

Evenemangsgatan 9
Solna, 16979

Liknande jobb


12 oktober 2022

11 oktober 2022

11 oktober 2022

Fordonsansvarig

Fordonsansvarig

10 oktober 2022