OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett spännande och utmanande jobb som Logistikkoordinator? Vill du vara med på vår kunds resa? Vår kund är ett framgångsrikt internationellt företag med kontor i närheten av goda kommunikationer i Mörby Centrum. Välkommen med din ansökan redan idag!
Som Logistik koordinator hos vår kund ansvarar och kontrollerar du den dagliga affärsverksamheten när det kommer till det inkommande och utgående godset. Det är ditt ansvar att se till att transporten och all information som lämnar lagret når ut till kunderna på rätt sätt.
Vidare säkerställer du att alla problem med logistiken besvaras och som har med kunderna att göra och du kommer även att besöka vår kunds lager regelbundet för att se till att allt går som det ska.
Vår kund arbetar i affärssystemet SAP.
Arbetsuppgifter:
- Ansvarig för den övergripande logistikprocessen.
- Första kontaktperson för logistikleverantörerna och första kontaktperson för de interna kollegorna i logistikfrågor.
- Kontroll över de dagliga transporterna som lämnar lagren för att ge en bra kundservice
- Utgående kontroll på den dagliga verksamheten
- Hantering av logistikfordringar, skadestånd, försäkringar
- Månadsrapporter för Skadestånd
- Hantera returprocessflödet från kunder
- Lageröverföringar
Krav för tjänsten:
Du talar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.
God datavana och systemvana
B-körkort
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har universitetsexamen inom logistik eller supply chain management och/eller några års motsvarande arbetslivserfarenhet.
Ett krav för rollen är att du talar svenska och engelska obehindrat både i tal och i skrift då du kommer att rapportera till närmsta chefen i Belgien.
Vi ser även att du som söker har B-körkort då man kommer att besöka kundens lager 1 gång i veckan.
Vår kund arbetar i affärssystemet SAP och det är meriterande ifall du har tidigare erfarenhet av att arbeta i systemet.
Personliga egenskaper:
Som person är du analytisk och har en stark förmåga att fatta beslut och jobba med problemlösning. Vidare är du driven och en utpräglad ”doer" och du samarbetar både bra självständigt som i team. Du är stresstålig och tycker om många bollar i luften samtidigt. För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara social, serviceinriktad och flexibel.
Mer om tjänsten:
Tillsättning: Snarast möjligt
Omfattning: Heltid
Placering: Mörby Centrum
Uppdragstyp: 6 månaders konsultuppdrag med möjlighet till förlängning - alternativt att kunden önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter parters så önskar.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår Konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.Pereira@andaragroup.se Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varför jobba på Andara Professionals?
Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!