Logistikkoordinator till spännande företag i Norrköping!

Logistikkoordinator till spännande företag i Norrköping!

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för logistik och drivs av spännande utmaningar? Då har vi tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som logistikkoordinator kommer du arbeta mot befintliga kunder. Du kommer köpa in frakter som du sedan säljer vidare till andra bolag som genomför transporter. Detta sker genom prisförhandlingar med olika kunder. Du kommer sedan ansvara för transporterna och följa dessa från start till mål. Det kommer även ingå att rapportera avvikelser och uppföljningar mot kunderna. Den dagliga kommunikationen sker på engelska.

Om företaget
Vår kund är ett privatägt internationellt företag med kontor i 19 olika länder. De arbetar med spedition och transport för kundanpassade internationella transporter via väg, sjö, tåg och flyg. I Norrköping sitter för tillfället 12 personer. Vår kund är i en expanderingsfas och behöver således bli fler anställda. Här ges du möjligheten att utvecklas i din yrkesroll och ta nästa steg i karriären.

Din profil
Skallkrav:
- Svenska & Engelska i tal och skrift
- Grundskola & Gymnasium
- Excell kunskaper

Meriterande:
- Erfarenhet av logistik
- Tyska
- Speditör bakgrund
- Arbetat B2B mot stora företag

Personliga egenskaper och beteenden:
För att trivas i rollen som logistikkoordinator behöver du vara strukturerad och stresstålig. Du behöver gilla att vara länken mellan kunder och leverantörer. Även en viktig del är att kunna ta alla olika människor i olika situationer.

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Norrköping
Arbetstider: Vardagar 8-17

Sök denna utvecklande tjänst redan idag eller tipsa en vän! Urval sker löpande...

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2020
  • Ansök senast: 27 mars 2020

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024