OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN:
Friday söker för kunds räkning en logistikkoordinator till ett tekniskt avancerat bolag. Rollen kräver att du har en bakgrund inom logistik/supply chain där du gärna får ha med dig lite tidigare erfarenhet som gör att du förstår de olika flödena med vana av att arbeta mot flertalet kontaktytor parallellt.
I rollen som logistikkoordinator är det din uppgift att arbeta med lagerstyrning och inköp till eget lager. Detta innefattar att genomföra lageranalyser, köpa in produkter till lagret från godkända leverantörer, kontinuerligt följa upp lagernivåer och optimera dessa samt förbättra och utveckla strukturen på lagret. Du kommer även att vara kontaktperson mot bolagets transportörer i olika frågor som rör leveranser och ledtider. Även bolagets säljare kommer du arbeta nära för att säkerställa rätt nivåer på dina inköp samt ha ett utbyte rörande olika artiklar och pågående projekt.
Sammanfattningsvis kommer du att:
Fastställa inköpsbehov utifrån historisk förbrukning, ledtid och servicegrad till marknaden.
Med hjälp av lageranalyser tillse att lagerstyrning och lagernivåer optimeras med lägsta totalkostnad som utgångspunkt.
Registrera inköpsorder och skicka till berörda leverantörer.
Leveransbevakning på inkommande material från leverantör.
Ansvara för att inköpspriser på lagerartiklar är korrekta i affärssystemet.
VI SÖKER DIG SOM:
Har relevant utbildning inom logistikområdet eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Kan påvisa någon tidigare relevant erfarenhet på heltid eller deltid.
God datorvana där du tidigare arbetat i ett CRM-system.
Väldigt god vana av arbete i Excel.
Kommunicerar flytande på svenska såväl som engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper:
God kommunikativ förmåga med fokus på att kunna presentera resultat på ett övertygande sätt och argumentera för din sak. För att lyckas är det också viktigt att du har ett personligt driv som gör att du tar initiativ för att komma framåt och agerar lösningsorienterat när problem uppstår.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag som löper till September 2022. Det kan eventuellt finnas ett behov som innebär en fortsättning förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.
ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående - vi tar hänsyn till uppsägningstid dock önskvärt att den inte är längre än 1 månad. Skulle den vara det, lyft då gärna detta tidigt.
Placering: Mölnlycke
Kontaktperson: Dino Segetalo, dino.segetalo@friday.se
Lön: Fast månadslön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?