Logistikkoordinator till Wallenius Wilhelmsen

Logistikkoordinator till Wallenius Wilhelmsen

Arbetsbeskrivning

Wallenius Wilhelmsen is a global logistics shipping company listed on the Norwegian stock exchange. Wallenius Wilhlemsen brings together five established shipping companies to maximise synergies and growth through shared vessels, networks and customer base throughout the World.

Har du erfarenhet av sjöfart eller logistik? Vill du anta utmaningar och ansvar? Då ser vi fram emot att höra av dig!

Detta är en visstidsanställning på 12 månader

Ansvarsområde
Du ansvarar över att koordinera och optimera kontrakterad last ur både effektivitet och kostnadsperspektiv. Du samarbetar med övriga kollegor i teamet där ni tillsammans ansvarar för att planera och utnyttja våra fartyg på bästa sätt. Vi kallar det ”Cargo and Customer Coordination”

Cargo Coordination

• Optimera och koordinera lasten på våra fartyg
• Nära samarbete med lokala säljkontor i Europa och andra viktiga funktioner inom företaget, både i Stockholm och i övriga delar av världen.
• Aktivt bidra i diskussioner kring prioritering av last och optimal utnyttjande av våra fartyg etc.
• Aktivt bidra och föreslå åtgärder för att maximera intäkter och minimera kostnader

Customer Coordination

• Du är förstahandskontakten med våra kunder och utvecklar och vårdar våra kundrelationer.
• Du svarar på alla allmänna kundförfrågningar, kundbokningar och feedback/klagomål samt arbetar med uppföljning.
• Du bidrar aktivt i diskussioner kring KPI:er att se hur dessa kan förbättras.

Vem är du?
Vi söker en team-player med erfarenhet inom sjöfart eller logistik. Vi ser gärna att du tidigare haft kundrelationer och/eller kundsupport, gärna internationellt. Som person gillar du både att ta ansvar och ha högt tempo under din arbetsdag. Du är van att arbeta med flera parallella uppgifter samtidigt och har förmågan att omprioritera ditt arbete när det krävs.

Då vi har många olika nationaliteter är engelska vårt arbetsspråk vilket du behöver känna dig bekväm i, både muntligt och skriftligt. Vi förutsätter att du har allmänt god datorvana samt har erfarenhet av MS Office.

Vi tror på mångfaldhet och den rätta kandidaten trivs med att arbeta i en multikulturell miljö där engelska är vårt arbetsspråk!

Ansökan

I den här rekryteringen är det vi på First Rekrytering som sköter hela rekryteringsprocessen. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt genom att registrera ditt CV genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Saideh Mousavi saideh.mousavi@firstreserve.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Reserve AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024