Logistikmedarbetare / logistikadministratör

Arbetsbeskrivning

Presentation

Vi söker nu för kunds räkning en logistikmedarbetare till vår kund som är verksam inom medicinteknik.

Uppdraget är på konsultbasis via Poolia och väntas starta omgående och pågå till och med 2016-12-31. Det finns chans till förlängning. Kunden sitter i Danderyd.

Välkommen in med din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter

Din roll som logistikmedarbetarer innebär blandade arbetsuppgifter.
Du kommer ca 50% arbeta med administration. Exempel på sådana arbetsuppgifter är:

-Uppföljning av beställda transporter
-Administrera kalibreing av verktyg
-Daglig uppdatering av order- och returlogg
-Samanställa underlag för importdeklarationer
-Avstämning anv impordeklarationer
-Fakturakontering

Resterade 50% av arbetsuppgifterna består av:

Hantering av inkommande och utgående gods,
Avisera mottagete om inkommet gods
Planering och beställning av transporter och upphämtningar



Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har någon form av logistikutbildning och att du tidigare arbetat med administrativa arbetsuppgifter inom logistik. Du har goda kunskaper i Officepaketet.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat med tullhantering och import / export.

Som person är du kommunikativ och serviceminded då du dagligen kommer ha kontakt med kunder och leverantörer. Vidare är du prestiglös och noggrann i det du gör. Du och en kollega är ensamt ansvariga på godsmottagningen och därför förväntas du att arbeta självständigt och proaktivt.


Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Inom sälj och marknad finns många kreativa möjligheter. Med en bredd från marknadschef och säljare till inköpare, informatörer och webbredaktörer har vi tjänster och uppdrag som kan intressera dig. Som konsult får du möjligheten att testa olika yrken och få en bred erfarenhet längs vägen fram till ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 18 maj 2016

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024