Logistikplanerare med teamledaransvar

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en logistikplanerare med teamledaransvar för ett föräldravikariat på Siemens Industrial Turbomachinery i Finspång. Anställningen är som konsult hos Experis. Du kommer att vara ansvarig för tidplaner för leverans av gasturbiner och övrigt material. Rollen kommer även innebära ett teamledaransvar för tre personer. I dina arbetsuppgifter kommer det ingå:

*Skapa en projektanpassad tidplan efter en standard samt uppföljning av densamma.

*Planera leveransen utifrån det kontraktuella leveransvillkoren för att optimera kostnaden för transporter.

*Ansvarig för att identifiera avvikelser och risker i tidplanen och informera projektledare.

*Ansvarig för att ta fram handlingsplaner vid avvikelser.

*Ekonomiskt ansvarig för tid och kostnader i samband med logistik och leverans.



Vem är du?

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik. Du ska ha kompetens om eller ett stort intresse för planering. I rollen kommer du arbeta mot många gränssnitt vilket ställer krav på att du har lätt för att skapa goda och långsiktiga relationer. Vidare är du en problemlösare som snabbt kan anpassa dig efter nya förutsättningar då arbetsdagarna många gånger är svåra att planera i förhand. Du har en god kommunikationsförmåga och känner ett stort engagemang i det du tar dig an.



Det är en merit om du har erfarenhet av SAP. Vi ser även att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.



Vad kan vi erbjuda dig?

Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:

* Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.

* Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.

* Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.

* Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.



Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.



Kontaktperson

Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Karin Hellström via mail . Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Temporary
  • Publicerat: 20 juli 2016

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024