Logistikplanerare, Örebro

Logistikplanerare, Örebro

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Motiveras du av ord som planering, logistik, effektivitet, problemlösning, kvalitet och utveckling? Då kan vi ha jobbet för dig!

Till en av våra kunder i Örebro län söker Randstad en logistikplanerare för ett konsultuppdrag. Det här uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill skapa kontakter och bredda din kompetens på globalt företag med huvudsäte i Örebro län. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Leveransplanering innebär att följa upp leveranser och proaktivt agera på avvikelser samt att optimera leveransplanering från lager och terminaler till utsedda regioner eller direkt till kund. I rollen har du bland annat som uppgift att löpande skapa, uppdatera och korrigera leveransplanen. När du arbetar med planeringen behöver du ta höjd för materialtillgång, prioriterade ordrar och kompetens i produktionen vilket innebär att jobbet stundtals blir komplext.  Arbetet sker med ansvar för att kontinuerligt upprätthålla korrekt data i våra olika ERP-system. I rollen behöver du utföra kontroll av fraktfakturor och till viss del arbeta med tullhantering. Rollen är till stor del operativ och innebär att vara kontaktperson för leveransrelaterade frågor, för både interna och externa samarbetsparter. Vardagen bjuder även då och då på oförutsedda händelser vilket påverkar lagd planering och ställer krav på flexibilitet och förmåga att kunna tänka om. I rollen som logistikplanerare kommer du bland annat att:

·         Säkerställa att ordrar startas enligt beräkning 
·         Sammanställa prognoser & proaktivt agera på avvikelser
·         Säkerställa kapacitetsbehov samt vid behov föreslå ökningar och minskningar
·         Ha kontakt med interna samt externa samarbetspartners
·         Bekräfta kapacitet till kund
·         Beräkna ledtider
·         Kontroll av fraktfakturor 
·         Mäta och följa upp leveransprecision
·         Viss tullhantering 



Arbetstider
Heltid. Fyra månaders konsultuppdrag via randstad med möjlighet till förlängning. 
Arbetstid är dagtid måndag – fredag.



Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har en relevant utbildning inom exempelvis ekonomi, logistik och/eller produktion. Om du har erfarenhet från logistikplanering är detta meriterande men du kan också vara i början av din karriär. Du har förmågan att snabbt kunna skapa förståelse för logistikprocesser. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och att du har mycket goda kunskaper i Excel. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du kan ta dig till och från arbetsplatsen obehindrat. 

Det är meriterande om du har arbetat inom processindustri sedan tidigare. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 10 okt 2021. Urval och intervjuer kommer ske löpande, tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag - ansök därmed så snart som möjligt. 

För frågor eller funderingar så når du mig på anna.dahl@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023