OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Logistikplanerare/Administratör
Tjänsten är en heltidstjänst och innebär ansvar för logistikplanering, orderuppläggning, fakturering och reklamationer.
Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
Ta in offerter på fraktpriser.
Konkurrensutsätta frakter.
Säkerställa att Speditörerna har möjlighet att efterleva sina åtaganden.
Planerar lastning och lossning.
Hantera alla leveransplaner och fastställer leveransplanering tillsammans med kund.
Ansvarar för att det finns resurser på plats vid lastning.
Genererar och beställer efter orderförslag.
Hantera reklamationer.
Skapar artiklar, genomför artikelvård och ordermatchning.
Fakturering och matchning order mot fakturor.
Tjänsten omfattar 100%
Vi erbjuder en arbetsplats med högt tempo och energi där du får möjlighet att bidra med din drivkraft.
Din profil/Vem söker vi
Vi söker dig som har en lägst gymnasial utbildning, är flexibel och lätt kan växla mellan arbetsuppgifter, trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi ser att du är strukturerad, noggrann och trivs med ett periodvis högt arbetstempo. Då tjänsten innebär många kontakter är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga men även hög integritet.
Krav:
Gymnasial utbildning
Noggrann
Erfarenhet från inköp och logistik
Lätt att lära och förståelse för industriell produktion
Flexibilitet att kunna hoppa mellan olika områden
Behärska engelska i tal och skrift
Meriterande:
Kunskaper inom inköp och logistik
Tycker du det här låter intressant? Sök i så fall omgående, intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag!
Sista ansökningsdag: 14 maj 2021
Tillträde: Enligt överenskommelse
Placering: Kalix
Arbetstider: Dagtid
Omfattning: Heltid
Vi tror på mångfald och ser gärna både kvinnliga och manliga sökande samt sökande med annan kulturell bakgrund. Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR.
Skicka din ansökan till: ansokan@partgroup.se , märk den "Logistikplanerare/Administratör".
Vid frågor kontakta: Mikael Josefsson, Platschef, mail: mikael@spaceinterior.se, mobil: 070-656 44 61
Om företaget - Space Interior AB
Space Interior Sverige AB tillverkar planmöbler, både i form av färdiga produkter och skräddarsydda lösningar. Styrkan sitter i kombinationen av standardiserad produktion samt flexibilitet vad gäller formgivning och inredning. Vi jobbar med ”Lean-production” och ”Mass customization” vilket gör att vi kan erbjuda prisvärda möbler med kort leveranstid, hög kvalitet och mycket stor flexibilitet. Produktionen sker under kontrollerade former i industriell miljö, med en hypermodern maskinpark.
Space Interior Sverige AB ingår i företagsgruppen PartGroup tillsammans med Part Construction AB, PreBad AB, Isolamin Sweden AB, Altor Industrie och PCS Modulsystem AB.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.